معرفی سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه مراغه

محمود توکلی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه مراغه معرفی شد.

عصر آزادی آنلاین  بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه مراغه، افزود: حرکت‌های چشمگیری در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی دانش‌بنیان در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی انجام شده است.

وی اشاره کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری در موقوفات و رقبات مهم‌ترین رویکرد اوقاف و امور خیریه در حال حاضر است تا این سازمان نیز نقش خود در توسعه اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

وی با تاکید بر این‌که واحدهای تولیدی به ویژه در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی با حمایت اوقاف و امور خیریه در موقوفات استان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: تغییر کاربری برخی موقوفات از راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است که با جدیت در راستای توسعه اقتصادی استان دنبال می‌شود.

حسینی بیان کرد: صیانت از موقوفات در کنار حمایت از اقشار نیازمند و نیز حمایت از فعالیت‌های قرآنی از دیگر رویکردهای اساسی اوقاف و امور خیریه است.

بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات مراغه به نگاهی نو نیاز دارد

فرماندار مراغه نیز در این آیین گفت: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ و تعدد موقوفات در این شهرستان، نگاه نو و مناسبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت باید ایجاد شود.

داود اسدیان افزود: منافع موقوفات به عنوان یکی‌ از ظرفیت‌های بزرگ شهرستان باید در خدمت آحاد شهروندان و مردم قرار گیرد و این امر فقط با ایجاد همراهی و همگرایی با سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: خانه‌تکانی اساسی و فرهنگ‌سازی مناسب برای جلب اعتماد عمومی و همراهی با دستگاه‌های اجرایی در مسیر اجرای طرح‌های شهرستانی در موقوفات ضروری است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه وقف و سرمایه‌گذاری در موقوفات نیز باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

در این آیین از تلاش‌های هفت ساله «حجت‌الاسلام فریدون مطهری» قدردانی و «مهدی توکلی» به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه مراغه معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.