سنگین‌ترین شکست تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در بازی مقابل انگلیس سنگین‌ترین شکست خود در جام جهانی را متحمل شد.
عصرآزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور: در بازی نخست روز دوم مسابقات جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی انگلیس صف‌آرایی کرد که این بازی در پایان با برتری 6 بر 2 انگلیس به اتمام رسید.
اوایل بازی بیرانوند در برخورد شدید با مجید حسینی به مصدومیت شدید دروازه‌بان ایران منجر شده و جای خود را به سیدحسین حسینی داد. در دقیقه 35 بازی بلینگام با ضربه سر دروازه تیم ایران را گشود. دقیقه 43 ساکا با شوتی سرضرب توپ را وارد دروازه ایران کرده و در دقیقه 46 رحیم استرلینگ گل سوم انگلیس را به ثمر رساند.
نتیجه غیرمنتظره نیمه نخست سبب شد که کی‌روش سرمربی ایران در آغاز نیمه دوم 3 تغییر در تیم ملی ایجاد و جهانبخش، علی کریمی و روزبه چشمی را از زمین خارج و کنعانی‌زادگان، قلی‌پور و سعید عزت‌اللهی را وارد میدان کند. همین تغییرات تا حدودی روند تیم ملی را تغییر داد، اما ماشین گلزنی تیم انگلیس مهارنشدنی بود.
در دقیقه 62 ساکای با حرکت انفرادی خط دفاعی ایران را بهم زده و گل چهارم تیمش و گل دوم خود در این بازی را به ثمر رساند. 3دقیقه بعد تیم ایران در اولین حمله جدی خود روی دروازه انگلیس به گل رسید و شوت زیرطاقی طارمی توپ را به تور دروازه حریف چسباند.
در دقیقه 71 مارکوس رشفورد در بدو ورود به زمین و در اولین توپی که ضربه زد دروازه تیم ایران را برای بار پنجم گشود. در دقیقه 90 جک گریلیش گل ششم را زده و در دقیقه 10 وقت های تلف شده نیمه دوم مهدی طارمی از نقطه پنالتی دومین گل تیم ایران را زد تا این بازی در پایان با برتری 6 بر 2 ایران به پایان رسد.
در اواخر بازی سردار آزمون که به عنوان آخر بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود، توپ را به تیر دروازه انگلیس زد.
این سنگین‌ترین شکست تیم ملی ایران در ادوار جام جهانی بود. ایران در جام جهانی 1978 برابر پرو با نتیجه 4 بر یک و برابر هلند 3 بر صفر مغلوب شده بود.
در کل باخت‌های تیم ملی ایران در طول تاریخ تیم ملی ایران دو شکست سنگین 5 بر صفر برابر ترکیه و کره جنوبی دیده می‌شود که بیش از 70 سال پیش متحمل شده بود، اما در هیچ بازی 6 گل دریافت نکرده بود.
در بازی دیگر این گروه آمریکا و ولز به تساوی یک بر یک دست یافتند تا در پایان روز اول در گروه دوم، انگلیس در صدر قرار گیرد.
تیم ملی ایران روز جمعه برابر ولز قرار می گیرد و انگلیس هم به مصاف آمریکا خواهد رفت.
در بازی دیگر برگزار شده روز گذشته تیم هلند با دو گل برابر سنگال به برتری رسید. در این گروه پیش از این، اکوادور با دو گل از سد قطر گذشته بود.
نتایج مسابقات جام جهانی در روز دوم:
انگلیس 6 – ایران 2
آمریکا 1 – ولز 1
هلند 2 – سنگال صفر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.