اولتیماتوم به فرمانداری درباره ردّ مصوبات شورا

آنچه در جلسه ۹۹ شورای ششم شهر تبریز گذشت؛

عصر آزادی آنلاین/ سرویس شهری: نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز به عنوان آخرین جلسه دو رقمی این نهاد مدنی در دوره ششم، به ریاست رسول برگی و با حضور اعضای شورا و معاونان شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت تبریز برگزار شد.

در ابتدای جلسه روز یکشنبه ۶ آذر و به پاس اتمام دو پروژه کلیدی، از تعدادی از نمایندگان و عوامل پروژه های تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده و ایستگاه ۱۴ گازران خط یک متروی تبریز تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
مدیر عامل شرکت پیش ساخته آذربایجان طی سخنانی پیرامون پروژه تقاطع شهید فروزنده گفت: این پروژه در عرض ۲۱ ماه ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی در عرض ۶ ماه توانستیم پروژه را به اتمام برسانیم.
اسماعیل زاده افزود: از آنجایی که کانال ایلی سو در زیر پل شهید فروزنده قرار داشت انرژی ما را بسیار گرفت و کار را برای ما سخت تر کرد ولی توانستیم با رعایت تمام مسائل امنیتی با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومان آن را به اتمام برسانیم.
معاون حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در خصوص پروژه ایستگاه ۱۴ گازران خط یک مترو گفت: پروژه مترو جزو آرزوهای دیرینه مردم می باشد که به پایان برسد لذا در خط یک، سه ایستگاه ناقص بوده و برای سال آینده در بودجه پیش بینی شده است.
وحیدکیا افزود: با اعتبارات محدود سعی می کنیم این پروژه ها را به اتمام و به بهره برداری برسانیم لذا طبق وعده ای که داده بودیم توانستیم ایستگاه های گازران و لاله را به اتمام رسانده و تا پایان بهمن ماه امسال نیز ایستگاه قونقا را به اتمام برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع به اتمام رسیده است و هزینه کل ایستگاه ها و دیگر تجهیزات به کار گرفته شده بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان می باشد.
در ادامه جلسه علنی این هفته، یک کارشناس امور شهری در رابطه با استفاده از روش محلول پاشی به جای نمک پاشی به اظهارنظر پرداخت و گفت: معمولاً استفاده از نمک پاشی برای جلوگیری از یخ زدن، چندین سال بعد عوارض خود را نشان می دهد.
ذاکر حمیدی افزود: نمک های جاده عمدتاً از کلرید سدیم، فرو سیانید و ناخالصی هایی مانند آلومینیوم، کلسیم و ‌غیره هستند که تمام این مولفه ها آلاینده های موجود در آب هستند و سطح شوری را تشدید می کنند.
وی اضافه کرد: اما وقتی جامد پاشی می کنیم عوارض آن بیشتر از مایع پاشی می باشد که بر اساس استانداردها یا افزودن نیم تا دو درصد آهک در ترکیب آسفالت استحکام آن را در برابر رطوبت محیطی و یخ زدگی می افزاید که مزایای این سیستم هزینه کمتر ساخت و نگهداری، سیستم مکانیزه و غیره می باشد.
در بخش دیگری از جلسه این هفته، گزارش حسابرسی سال های ۹۸ و ۹۹ سازمان مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفته و با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.
نامه رئیس هیئت تطبیق مصوبات و فرماندار شهرستان تبریز در خصوص موضوع اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز نیز مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.
رسول برگی در این خصوص گفت: آخرین اخطار را به فرمانداری می دهم؛ اگر دوباره مصوبات شورا را رد کنند به عنوان رئیس شورا شکایت خواهم کرد!
وی افزود: فرمانداری حد و حدود خود را بداند و اینکه بر چه پایه و اساسی مصوبات شورای شهر را رد می کند؟ مصلحت شهر را شورا تصمیم خواهد گرفت نه فرمانداری!
رئیس شورای شهر تبریز اضافه کرد: اگر مصوبه ای را رد می کنند به قانون اشاره کنند و توضیحات خود را بگویند زیرا وظیفه فرمانداری فقط تطبیق دادن مصوبات است.
پرویز هادی دیگر عضو شورا نیز گفت: فرمانداری تمام مشکلات جامعه را رها کرده و فقط به ورزش گیر می دهد.
در پایان جلسه هفتگی شورای شهر، مصوبات کمیته نامگذاری اماکن و معابر عمومی شهر تبریز به همراه طرح اعضای شورا در خصوص تشکیل شورای عالی و دبیرخانه دائمی خیرین شهری کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب رسید تا در کمیسیون های تخصصی واکاوی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.