اکبر فتحی در بازدید از نمایشگاه جامع کشاورزی ایران:

نمایشگاهها نقش موثری در تسریع مکانیزاسیون بخش کشاورزی دارند

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه جامع کشاورزی ایران فرصت مناسبی است تا فعالان عرضه کشاورزی، بهره برداران و کشاورزان نیازهای خود را عرضه کرده و شرکت های دانش بنیان و عرضه کنندگان خدمات و نهاده های کشاورزی نیز بازار مناسبی برای خود فراهم کنند.

اکبر فتحی همزمان با گشایش نمایشگاه جامع کشاورزی ایران در نمایشگاه بین المللی تهران در گفتگو با خبرنگاران افزود: در حوزه نمایشگاه ها، علوم کشاورزی نیز مانند سایر علوم در حال تغییر و پیشرفت است و مراکز علمی و تحقیقاتی در بخش های مختلف کشاورزی تلاش می کنند تا یافته های جدید خود را به بازار معرفی کنند.
وی نمایشگاه را بستر مناسبی است برای در معرض نمایش قرار دادن یافته و تحقیقات جدید دانست و ادامه داد: کشاورزان، فعالان، بهره برداران بخش کشاورزی و کسانی که به بخش کشاورزی خدمات می دهند، می توانند با حضور در نمایشگاه از این پیشرفت ها آگاهی یابند و کشاورزان نیز به واسطه حضور در نمایشگاه اندوخته جدیدی خواهند یافت و در مزارع و واحدهای تولیدی خود کار خواهند بست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه توانمندی های بخش کشاورزی هر استان، شهرستانها  و محصولات شاخص است چرا که در نمایشگاه این فرصت مهیاست که محصولات شاخص و توانمندی های بخش های مختلف زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی، زراعت، دام و طیور، شیلات، زنبورعسل، گلخانه، ماشین آلات کشاوزی، کودها و نهاده های کشاورزی، خدمات دهنده های سیستم های نوین آبیاری و خدمات کشاورزی بشناسانند.
فتحی با اشاره به اینکه نمایشگاه جامع کشاورزی همچنین فرصت مناسبی برای عرضه کنندگان و تامین کنندگان کودها و نهاده های کشاورزی است بیان کرد: بازدیدی که کشاورزان از نمایشگاه انجام می دهند بازار مناسبی را برای عرضه کنندگان کالا و خدمات کشاورزی مهیا می کند تا بتوانند مشتریان خود را شناسانده و بازار جدیدی برای محصولات خود پیدا کنند.
وی با اشاره به رسالت وزارت جهادکشاورزی برای مکانیزه کردن فعالیت های کشاورزی اظهار کرد: این نمایشگاه ها موقعیت مناسبی هستند تا بتوانیم واحدهای مکانیزه را معرفی کنیم و کشاورزان نیز می توانند با بازدید از این نمایشگاهها الگوبرداری کرده و به این وسیله نمایشگاهها نقش موثری در تسریع مکانیزاسیون در بخش کشاورزی ایفا می کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود در ابتدای سال جاری به حوزه دانش بنیانی بخش کشاورزی به  صورت ویژه اشاره کردند، این نمایشگاه هم برای شرکت های دانش بنیان فرصت مناسبی است که توانمندی های خود را عرضه کنند و هم برای بخش کشاوزی یک موقعیت مناسب است که نیازمندی های فناورانه خود را عرضه کند و شرکتهای دانش بنیان با حضور در این نمایشگاه بتواند نیازهای بخش کشاورزی را شناسایی کند و برای رفع آن وارد عمل شوند.
فتحی در پایان سخنان خود یادآور شد: با توجه به نوپا بودن شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی این یک فرصت مناسب برای این شرکت هاست که از بین بازدیدکنندگان بتوانند بازار مصرف خود را در این نمایشگاه ها پیدا کنند و امیدواریم نمایشگاه امسال بتواند به تمام نیازهای کشاورزان و فعالان این عرصه پاسخ مناسبی بدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.