صنعتگران جوان و نُخبه تبریزی برای مدیریت اسکان زلزله زدگان راهکار دادند؛

ساختمان های بدون مرگ LSF برای اسکان زلزله زدگان خوی

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: فرسودگی ساختمان ها و عدم رعایت برخی دستورالعمل های ساخت و ساز باعث شده تا ضرورت حرکت صنعت ساختمان به سوی ایمن تر شدن بیش از پیش ضروری به نظر آید لذا یک نوع تکنولوژی جدید با سازه های سَبُک موسوم به اِل.اِس.اِف LSF می‌تواند در خدمت صنعت ساختمان باشد.

سازه های LSF به خاطر سبک بودن توانسته خطاهای ساخت مسکن، هزینه ها و زمان ساخت و ساز را تا حد قابل توجهی کاهش یافته و آسیب و تخریب ساختمانها در برابر زلزله به شدت کاهش یابد.

در حقیقت، با تلاش صنعتگران تبریزی، فرهنگ سازی استفاده از این سازه ها در ساختمانِ بدون مرگ می تواند به امنیت و ماندگاری واحدهای مسکونی منجر گردیده و به یک واکسن ضدزلزله تبدیل شود زیرا این نوع سازه ها مدیریت بحران دارد و می تواند به زندگی ایمن در مناطق زلزله خیز کمک نماید.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فولاد غرب تبریز از آمادگی این مجموعه برای تامین سریع اسکان زلزله زدگان شهرستان خوی با استفاده از سازه های سبک فولادی موسوم به اِل.اِس.اِف LSF خبر داد.

“محمدرضا حسن پور” در جمع تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی با تاکید بر رسالت این مجموعه در قبال تامین مسکن آسیب دیدگان زلزله اخیر شهرستان خوی ادامه داد: این سازه ها به صورت پیش ساخته در محل کارخانه ساخته شده و در اسرع وقت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی، قابلیت مونتاژ سریع در محل پروژه و عدم نیاز به شرایط جوی مساعد در هنگام نصب را از دیگر مزایای استفاده از این سازه ها عنوان کرد و افزود: این سازه صرفاً با یک دِریل شارژی و در هر شرایط اقلیمی قابلیت اجرا در کوتاهترین زمان یک تا دو روز را دارند.

این فعال حوزه صنعت به تایید اصالت و دقت این سازه ها برابر مباحث ۶ و ۱۱ مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و یادآور شد: برابر نتایج بررسی های علمی بین الملل، سازه های LSF به دلیل وزن سبک، طراحی و مونتاژ اصولی قابلیت ماندگاری در برابر زلزله تا ۸ درجه در مقیاس ریشتر را دارند.

حسن پور، مدیریت بحران اسکان نیمه موقت و دائم آسیب دیدگان مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی با توجه به سرعت احداث و هزینه پایین را از جمله موارد مورد استفاده سازه های سبک فولادی عنوان کرد و افزود: برای تامین این مهم فارغ از منافع اقتصادی، آمادگی کامل داریم.

شایان ذکر است شرکت دانش بنیان نوردکاران فولاد غرب با شناخت نیاز بازار به ساخت و سازهای ایمن، سریع و اقتصادی اقدام به راه اندازی اولین و تنهاترین واحد تولید کننده سازه های شمالغرب کشور با نشان تجاری “تکنواو” کرده است.

سبک فولادی این واحد موسوم به LSF یا همان Light Steel Frame با بهره گیری از آخرین ورژن دستگاه فریم کد موجود در جهان و به همت نیروهای نخبه دانشگاهی ظرفیت ساخت و بسته بندی ۶ هزار تُن انواع پروفیل را در سال دارد.

انعطاف پذیری، دوام بالا، وزن سبک، مقاومت در برابر آتش، تنوع در مصالح نما، سرعت اجرا، انعطاف در طراحی، سهولت نصب، عایق سازی بهتر، کاهش هزینه ها، ایمنی در کارگاه و در مراحل ساخت از جمله مزایای استفاده از این نوع سیستم ساخت و ساز جهت نصب در مناطق زلزله زده خوی می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.