گزارش تحلیلی از یک قهرمانی مقتدرانه

مس سونگون هم قهرمان شد و هم رکورد شکنی کرد

سرانجام در بیست و هفتمین روز بهمن‌ماه قرن جدید با انجام دیدارهای لیگ برتر فوتسال قهرمانی باشگاه‌های ایران در آوردگاه بیست و چهارمین دوره با تسخیر سکوی پرافتخار قهرمانی توسط تیم مس سونگون ورزقان برای پنجمین بار به اتمام رسید.

عصرآزادی آنلاین: دیدارهای فصل جاری علاوه بر تغییرات پر سروصدا در کمیته و سازمان فوتسال فدراسیون فوتبال، با رکورد شکنی‌های مس سونگون هم همراه بود.

شاگردان اسماعیل تقی پور در این رقابت‌ها بهترین گلزن را بنام مهدی جاوید با 37 گل زده به فوتسال فصل جاری معرفی کردند و با به ثمر رسانیدن 119 گل بهترین خط حمله را به نمایش گذاشتند که حاصل این‌ همه شایستگی حک امتیاز 69 در جدول رده‌بندی و فاصله اختلاف 9 امتیازی با تیم گیتی پسند اصفهان و مدعی سرسخت قهرمانی برای فصل 1401 فوتسال ایران بود. علاوه بر اینکه تیم مس سونگون ورزقان تنها تیم بدون نتیجه مساوی در طول انجام 26 مسابقه در جمع 14 تیم حاضر در کوران رقابت‌ها بود، با 23 پیروزی و سه باخت به ترتیب بیشترین پیروزی و کمترین شکست را نیز در بیلان حضور در فصل جاری داشت.

گفتنی است که تیم گیتی پسند اصفهان با 102 گل زده و 60 امتیاز و کراپ الوند با 71 گل زده و 57 امتیاز در رده دوم و سوم جدول قرار گرفتند و دو تیم رکن آذین خاورمیانه و مقاومت البرز به رده پایین‌تر و لیگ دسته اول سقوط کردند.

نارنجی پوشان مطرح و پرافتخار فوتسال ایران و قاره کهن آسیا در قالب مس سونگون ورزقان در شرایطی موفق به کسب عنوان قهرمانی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شد که از همان روز آغازین لیگ برتر بیست و چهارم فوتسال عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده بودند. این تیم که سال گذشته بعد از سه دوره پیاپی قهرمانی در لیگ نتوانسته بود قهرمانی خود را برای چهارمین بار متوالی تکرار کند با تغییر در کادر فنی سکان هدایت خود را به مربی بومی و سابق خود اسماعیل تقی پور داد. البته در رأس مدیریتی این باشگاه هم تغییراتی به وجود آمد. کافی مدیرعامل این باشگاه که سابقه خوبی در امر مدیریتی خود در این سال‌ها داشت، جای خود را به رسول خطیبی ملی‌پوش سابق و مربی جوان و کارآمد فوتبال داد.
حمایت‌های بی‌دریغ رسول خطیبی، ایجاد هماهنگی تیمی، تزریق روحیه تعاون و…. از جمله فاکتورهایی بود که انگیزه تلاش کادر فنی و بازیکنان را در کوران رقابت‌ها دو چندان کندو با پیروزی‌های خوب و مداوم از هفته‌های آغازین صدرنشینی مسابقات را حفظ کرد و اگرچه در دیدار برگشت با تیم کراپ بدشانسی با مس همراه شد و قهرمانی به دلیل شرایط بحرانی جدول به اگر و مگر کشیده شد، اما بازهم حمایت‌های مدیرعامل باشگاه و زدودن دلهره و استرس از بدنه تیم کارساز شد و با شکست دادن تیم گیتی پسند اصفهان به‌ عنوان تنها تیم مدعی و تثبیت قهرمانی قبل از اتمام مسابقات به‌ تمامی معادلات و تصورات خط بطلان کشید و با فاصله 9 امتیاز نسبت به تیم گیتی پسند قهرمان بلامنازع لیگ برتر فوتسال ایران شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.