برگزاری کارگاه خوشنویسی حکیم نظامی گنجه‌ای در تبریز

همزمان با هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجه‌ای، کارگاه خوشنویسی از اشعار این شاعر شهیر ایرانی در تبریز برگزار شد.

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، کارگاه کتابت اشعار منتخب حکیم نظامی گنجه‌ای را انجمن خوشنویسی تبریز با حضور ۳۰ نفر از اساتید ممتاز هنر خوشنویسی در تالار خاقانی خانه فرهنگ این شهر برگزار کرد.
یونس نصیری، رییس انجمن خوشنویسان تبریز گفت: هنرمندان خوشنویس با حضور در این کارگاه آثاری فاخر با محوریت اشعار نظامی خلق کردند که آثار یاد شده ۱۵ اسفندماه همزمان با همایش حکیم نظامی در سالن دانشکده عمران دانشگاه تبریز و ۱۹ اسفندماه در محل مصلای تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجه‌ای برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری در تبریز برگزار می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری همایش ملی نظامی گنجه‌ای، کارگاه خوشنویسی از اشعار نظامی گنجه‌ای، برگزاری مسابقه نظامی‌خوانی در میان دانش‌آموزان برتر استان و شب شعر نظامی گنجه ای اشاره کرد.
برپایی نمایشگاه خوشنویسی از اشعار نظامی گنجه‌ای، برگزاری نمایشگاه کتاب‌های منتشر شده با موضوع اشعار نظامی گنجه‌ای، برگزاری کارگاه بررسی تصحیحات آثار حکیم نظامی گنجه‌ای، انتشار کتاب نمایشنامه لیلی و مجنون اثر مرحوم اسد صادقی ، برگزاری میزگردهای رسانه‌ای تخصصی با موضوع نظامی گنجه‌ای و انتشار ویژه‌نامه نظامی گنجه‌ای از دیگر برنامه‌های هفته نظامی گنجه‌ای در تبریز است.
حکیم جمال‌الدین ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی بن موید، متخلص به «نظامی»، شاعر معروف ایرانی قرن ششم هجری است.
وی در شعر، به ویژه در داستان‌سرایی در قالب مثنوی، صاحب سبک و در این حوزه از سرآمدان ادب فارسی ‌است و معروف‌ترین و مهم‌ترین اثر نظامی، «خمسه» یا «پنج گنج» نام دارد که شامل «مخزن الاسرار»، «خسرو و شیرین»، «لیلی و مجنون»، «هفت پیکر» و «اسکندرنامه» است.
او از شاعرانی است که تأثیر شگرفی بر شعر فارسی گذاشت به طوری که می‌توان او را در کنار شاعرانی مانند فردوسی و سعدی از استادان مسلم زبان و ادب فارسی دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.