برخلاف سنگ اندازی های جشنواره فیلم فجر؛

فیلم “قولچاق” به فستیوال استانبول راه یافت

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: فیلم سینمایی “قولچاق” Qolçaq آخرین اثر مرحوم “اصغر یوسفی‌نژاد” کارگردان فقید سینمای ایران با وجود دریافت مجوز در داخل کشور اما در سینماهای ترکیه روی پرده می رود و برای نخستین بار در جشنواره فیلم استانبول به رقابت می پردازد.
“قولچاق” به کارگردانی مرحوم یوسفی نژاد در روزهای پایانی عمر وی از راهیابی به جشنواره فجر باز ماند و به دلایلی که هرگز رسماً نیز اعلام نشد از حضور در جشنواره فجر ناکام ماند.
تهیه‌کننده قولچاق در خصوص این اثر گفت: “قولچاق” یک کُمدی سیاه است که به یک موضوعی اجتماعی پرداخته و داستان یک خانواده را بازگو می‌کند…
جلیل اکبری‌ صحت افزود: اصلاً انتظار نداشتم که جشنواره فیلم فجر، “قولچاق” را نپذیرد لذا از نظر من، این اتفاق یک خسارت برای جشنواره فیلم فجر و برای خود ماست زیرا هم جشنواره فیلم فجر، هم سازندگان فیلم “قولچاق” از عدم راهیابی این فیلم به جشنواره ضرر کردند.
شایان ذکر است اکران عمومی این فیلم سینمایی در سینماهای کشور ترکیه آغاز شده و مراسم یادبود استاد اصغریوسفی نژاد و اکران فیلم قولچاق در تاریخ ۲۹ فروردین امسال در فستیوال فیلم استانبول برگزار خواهد شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.