مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام کرد؛

پنج پژوهشگر دانشگاه تبریز در زُمره پژوهشگران پراستناد

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام موسوم به ISC از قرار گرفتن پنج پژوهشگر دانشگاه تبریز در زُمره پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر خبر داد.
بر این اساس، تعداد ۳۳۳ پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پراستناد در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی، اجتماعی و هنر قرار گرفتند که از این تعداد پنج نفر از پژوهشگران برتر از دانشگاه تبریز هستند.
انتخاب پژوهشگران پراستناد در بازه زمانی ۱۰ ساله مابین ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۹ صورت گرفته است که در این بازه زمانی دکتر تورج هاشمی در حوزه موضوعی چند رشته ای با ۴۷۳ استناد، دکتر حسین اصغرپور در بخش علوم اقتصادی با ۴۲۱ استناد، دکتر منصور بیرامی در حوزه روان شناسی با ۳۷۸ استناد، دکتر محمدرضا پورمحمدی در حوزه موضوعی علوم جغرافیایی با ۲۶۸ استناد و دکتر محمد عباس زاده در بخش جامعه شناسی و علوم سیاسی با ۲۳۴ استناد، در زمره پژوهشگران پر استناد قرار گرفتند.
مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام کرده است که از بین ۳۳۳ پژوهشگر ایرانی که در زمره پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر قرار گرفته اند حدود ۱۶ درصد آنها متعلق به حوزه چندرشته‌ای هستند.
بعد از حوزه چندرشته‌ای، پژوهشگران حوزه کسب و کار، مدیریت و حسابداری با حدود ۱۲ درصد قرار دارند و حوزه‌های موضوعی علوم اجتماعی و علوم تربیتی نیز هر کدام حدود ۷ درصد از پژوهشگران را به خود اختصاص داده‌اند و در رتبه سوم قرار گرفته اند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.