عذرخواهی شهردار تبریز از مردم برای تاخیر در اتمام ساماندهی مقبره الشعرا تبریز

شهردار تبریز با اشاره به اینکه پروژه ساماندهی صفه جنوبی ( بخش جنوبی) مقبره الشعرا با ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد، از تاخیر در اتمام این طرح عذرخواهی کرد.

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش ایرنا، یعقوب هوشیار روز شنبه در بازدید از روند اجرای این پروژه در گفت و گو با خبرنگاران با عذرخواهی از شهروندان و دوستداران استاد شهریار به علت تاخیر ایجاد شده برای بهره برداری از این پروژه، افزود: مطابق وعده قبلی این پروژه باید ۹ اردیبهشت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسید که تغییر در ارایه طرح توسط مشاور، موجب تاخیر یک‌ ماهه در بهره‌برداری از آن شد.

وی اظهار کرد: بر اساس تاکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و دستور عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز اقدام به ساماندهی مقبره‌الشعرا کرده و عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی در ۲ صفه جنوبی و شمالی را انجام می دهد.

شهردار تبریز گفت: صفه شمالی پروژه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع و با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد ریال شهریور سال گذشته طبق وعده ای که با نصب تابلو روزشمار داده شده بود به بهره‌برداری رسید.

هوشیار، ادامه داد: بر اساس طرح جدید که تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، علاوه بر محدوده مجموعه مقبره‌الشعرا، محیط پیرامون آن نیز برای استفاه شهروندان سنگفرش می شود.

وی یادآور شد: شهرداری تبریز، پروژه‌های نیمه‌ تمام سال‌های گذشته را مطابق روزشمار نصب‌ شده تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است و این پروژه نیز تا یک ماه آینده باید توسط سازمان عمران شهرداری اجرا و به بهره‌برداری برسد.

هوشیار، با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی باید طبق وعده ای که به شهروندان با نصب تابلو روزشمار داده شده به بهره برداری برسد، افزود: مردم به مجموعه شهرداری پس از نصب روزشمار پروژه ها و افتتاح آن ها در موقع مقرر اعتماد کرده اند و این رویه باید تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان و ایران است، مجموعه‌ای که هویت تاریخی شهر را به یدک می کشد و همواره فرش قرمزش، زیر پای گردشگران ایرانی و خارجی گسترده است، مکانی که ۴۰۰ شاعر و ادیب ایرانی از جمله استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، خاقانی شروانی، همام تبریزی و ثقه الاسلام در این مکان آرام گرفته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.