در اجتماع بزرگ ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز آذربایجان شرقی عنوان گردید؛

هلال، نشان امید ایران

عصرآزادی/ سرویس شهری: اجتماع بزرگ ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز آذربایجان شرقی روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به مناسبت هفته هلال احمر و گرامیداشت ۸ ماه مِه به عنوان روز جهانی صلیب سرخ در سالن پورشریفی تبریز برگزار گردید که در آن معاون اجرایی رئیس دولت سیزدهم، استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

در این مراسم که به مناسبت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ برگزار گردید نیروهای امدادگر مرد و زن هلال احمر استان به نمایش توانمندی های خود پرداخته و بخشی از توانایی خود را در معرض دید حاضرین قرار دادند.

در این همایش عظیم، نیروهای امداد و نجات هلال احمر با استفاده از سگ های زنده یاب بخشی از فعالیت های خود در مواقع ضروری را به نمایش گذاشتند که عبور از طناب در ارتفاعات را شبیه سازی نمودند.

▪️زحمات جوانان امدادگر در طول سال‌های تاسیس هلال احمر بی بدیل است

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر در حوزه امداد و نجات خطاب به امدادگران حاضر در همایش گفت: از زحمات شما عزیزان در طول سال‌های تاسیس هلال احمر قدردانی می‌کنیم.

حمید منجم با بیان اینکه عملکرد جمعیت هلال احمر در طول یکسال اخیر برکات بسیاری در عرصه بین‌المللی داشته است افزود: این خدمات منجر شد تا جمعیت هلال احمر کشورمان نشان افتخار را از صلیب سرخ جهانی و رئیس جمهوری ترکیه دریافت نماید.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر یک جمعیت بوده و از بطن مردم است اضافه کرد: تمام تلاش و همت ما در راستای خدمت رسانی به مردم بوده و تمام‌ اقدامات امداد و نجات بر دوش جوانان غیرتمند و پرشور کشورمان است.

▪️جوانان آذربایجانی بار دیگر تمدن سازی خود را در طول تاریخ تکرار کردند

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اثرگذاری شهر تبریز در طول تاریخ ایران گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب، تبریز و آذربایجان طی ۵۰۰ سال گذشته مرکز تحولات تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در ایران و حتی در سطح منطقه بوده است.

عابدین خرّم در این همایش با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم باشکوه و همچنین حضور پرشور جوانان افزود: امروز جوانان این دیار گردهم آمده اند تا بار دیگر تمدن سازی خود را در طول تاریخ تکرار کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری تاریخی تبریز در عرصه‌ های مختلف اضافه کرد: پاسداری و نگهداری از این جایگاه به واسطه حضور جوانان عزیز در تمامی صحنه‌ها محقق می‌شود.

خرم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در حال تجربه‌ یک تحول ساختاری، سازمانی و ارتقای قدرت بسیج کنندگی است اضافه کرد: این حرکتی که شروع شده، نشانگر وجود جوانان جریان ساز به ویژه در عرصه امداد و نجات است.

وی با اشاره به این‌که طی یک سال و نیم گذشته شاهد حوادثی همچون زلزله خوی و همچنین وقوع زلزله در کشور دوست و برادر ترکیه بودیم تاکید کرد: نیروهای توانمند و آموزش‌ دیده هلال احمر ایران با انگیزه ایرانی در این رابطه به کمک شتافته و در اولین ساعات حادثه در مناطق حضور یافتند و خوش درخشیدند.

▪️اخلاص هلال احمری ها به ماموریت های اضطراری بوی برکت می دهد

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی در اجتماع ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز هلال احمر این استان که در سالن پورشریفی تبریز برگزار گردید حضور یافت و هلال احمر را یک جمعیت عملگرا و پر بازده عنوان‌ کرد.

محسن منصوری با اشاره به اینکه به عنوان عضو کوچکی از هلال احمر هستم از تمام تلاش ها و مجاهدت های جمعیت هلال احمر تشکر و قدردانی نمود و گفت: هلال احمر همه ویژگی های صلیب سرخ جهانی را دارد و نماد عزم و اراده و توانمندی  می باشد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ایران از  نیروهای مردمی تشکیل گرفته و با اتکا به ظرفیت های مردمی همیشه در تمام صحنه ها پای کار بوده و خوشبختانه همواره رافع مشکلات بوده است.

منصوری با ذکر این نکته که توفیق سربازی هلال احمر را داشته است اضافه کرد: ارزش افراد به میزان کارایی، دلسوزی و دغدغه ای است که مشکلات را حل کند و خوشبختانه جمعیت هلال احمر ایران از این جنس ارگانهاست که از لحاظ نیروی اداری گستردگی زیادی ندارد و نیروهای داوطلب و مردمی آن همیشه در بِزنگاه ها ماموریت محور عمل کرده است.

وی اظهار کرد: در حوادث طبیعی هلال احمر حضور به موقع پیدا کرده است و نباید کارها با تاخیر انجام شود و هلال احمر ما یک هلال ارزشمند می باشد و داوطلبان آن ثابت کرده اند فراتر از امکانات موجود می توانند اقدامات موثر بسیاری انجام دهند.

منصوری تاکید کرد: اخلاص هلال احمری ها همواره به کارها و ماموریت های اضطراری برکت داده و به لطف خدا در بزنگاه های اجتماعی پر سود عمل کرده است.

شایان ذکر است در پایان این اجتماع عظیم که به مناسبت هفته هلال احمر و گرامیداشت ۸ ماه مِه به عنوان روز جهانی صلیب سرخ با مشارکت پرشور جوانان هلالی در تبریز درنظر گرفته شده بود آیتم های متنوع فرهنگی، اجرای موسیقی زنده و استندآپ کمدی با حضور هنرمندان مطرح کشور اجرا گردید.

عکسها از:عصرآزادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.