توجه بیشتر شبکه سهند به ورزش شهرستانها و مطالبه‌گری ورزشی

نشست هم اندیشی کمیته فرهنگی هیات فوتبال استان با حضور رئیس هیات، رئیس کمیته فرهنگی‌، اعضای این کمیته و مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در اتاق جلسات شبکه سهند برگزار شد‌.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، اکبر رضایی در این جلسه با تاکید بر تقویت بیش از پیش کمیته فرهنگی هیات فوتبال گفت: کار فرهنگی به تنهایی کار یک دستگاه یا دو دستگاه نیست و باید همه دستگاه ها پای کار بیایند تا به اهداف پیش بینی شده دست یافت .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به ارتباط دو مقوله فرهنگ و ورزش و اهمیت آن در بین ورزشکاران و ورزش دوستان پرداخت و افزود‌: باید تلاش کنیم از توانایی های بالقوه حوزه فرهنگ برای رشد و ارتقای ورزش همچنین از ظرفیت مهم ورزش در بالابردن سطح فرهنگی جامعه بهره بگیریم‌.
وی در ادامه با انتقاد باشگاه‌ها در عدم برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی مسابقات خاطر نشان شد‌: اتفاقات‌، حوادث‌، تنش ها و… در ورزش موجب ایجاد زمینه‌هایی برای تنزل فرهنگ می شود و باید همه دستگاه های فرهنگی و ورزشی و باشگاه‌ها در یک کارگروه تخصصی پای کار بیایند و در این حوزه نقش آفرین باشند.
رضایی فرهنگ را عاملی زیربنایی در ساختار جامعه دانست و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه تصریح کرد‌: گستره فرهنگ و کار فرهنگی و ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی باید کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری باشد تا بتواند اثر گذاری لازم را داشته باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از ورزش به عنوان یکی از پدیده‌های اجتماعی رو به رشد در جامعه یاد کرد و از آمادگی کامل صدا و سیما و حوزه های پیام این مرکز برای مشارکت در برنامه های فرهنگی هیات فوتبال و دیگر هیات‌های ورزشی و باشگاه ها خبر داد .
اکبر رضایی در ادامه به برنامه ریزی محتوایی این مرکز در خصوص برنامه‌های ورزشی پرداخت و با اشاره به تغییرات اساسی در محتوای این برنامه‌ها در آینده نزدیک‌، یادآور شد‌: در چند سال اخیر توجه کمتری به ورزش شهرستان‌ها‌، مطالبه گری در خصوص امکانات‌، تجهیزات‌، مسائل و مشکلات و استعدادهای نهفته آنان در رشته‌های مختلف ورزشی شده و برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان از این پس تلاش خواهند کرد با پرداخت ویژه به این موضوع ضمن تقویت این بخش‌، به رسالت خود در این زمینه عمل کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه های این مرکز در جذب حداکثری و حفظ مخاطب اشاره و اظهار داشت‌: رسانه یک ظرفیت عظیم و گسترده در کشور و استان است که می‌تواند با تقویت و پشتیبانی درست‌، ضمن اطلاع رسانی‌، آگاهی بخشی و مطالبه گری، به بسیاری از مشکلات جامه عمل بپوشاند.
وی ادامه داد: رسانه تمام عیار در خدمت دستگاه های اجرایی و فرهنگی‌، جامعه ورزشی و ورزشکاران است تا بتواند ضمن جمع آوری نظرات‌، دیدگاه ها و پیشنهادات و انتقادات به حل مسائل و مشکلات این حوزه کمک کند.
رضایی در پایان سخنان خود به برنامه ریزی و هدف دشمن در نصب تابلوی سیاسی روی ورزش استان پرداخت و خاطر نشان شد‌: هواداران‌، کانون های هواداری‌، باشگاه ها‌، هیات های ورزشی‌، رسانه ها‌، دستگاه‌های فرهنگی و همه و همه باید با اتخاذ روش ها و تدوین برنامه‌هایی، این فرصت را از بدخواهان مردم و نظام سلب و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی هم با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های مجموعه رسانه ملی در پوشش شایسته مسابقات‌، تولید و پخش برنامه های مختلف ورزشی‌، به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در هیات فوتبال پرداخت‌.
جواد ششگلانی با بیان اینکه ورزش و به خصوص فوتبال براي مردم استان از جذابيت خاصي برخوردار است گفت‌: ورزش استان به جهت برنامه ریزی بدخواهان‌، هيچ وقت خالي از حواشي نبوده و همیشه سعی کرده‌اند چه در پیروزی ها و چه در شکست‌ها از آب گل آلود ماهی بگیرند لذا اهمیت کار فرهنگی و پیش بینی و تدوین برنامه های فرهنگی در مسابقات و ورزش استان دو چندان احساس می شود.
وی با اشاره به فعالیت 56 رشته ورزشی‌، 75 تیم مختلف و 120 مدرسه فوتبال در سطح استان افزود‌: مسائل و مشکلات عدیده‌ای در زیرساخت ها‌، توزیع امکانات‌، سرانه ورزشي، اعتبارات، مسابقات، بسترسازی‌ها و… وجود دارد که بخشی از این مشکلات می‌تواند با ورود رسانه به موضوع حل و فصل شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.