آذرنیا: تیم فوتبال مس سونگون از صفر به صد رسید

مدیر فنی سابق تیم فوتبال مس سونگون گفت: تیم فوتبال مس سونگون ورزقان فعالیت خود را از صفر شروع کرده و در پایان فصل به لیگ دسته یک ایران صعود کرد.
عصرآزادی آنلاین، حسن آذرنیا در خصوص وضعیت فوتبال آذربایجان اظهار داشت: در دورانی فوتبال تبریز 3 تیم در لیگ برتر داشته و چند تیم دیگر در لیگ های یک و دو حضور داشتند که در سایه آن روزهای پرفروغ، شاهد بازیکنان تبریزی در تیم ملی بودیم.
وی ادامه داد: در گذشته ۵۲ باشگاه فوتبال در تبریز وجود داشت که اکثرا به واحدهای صنعتی تعلق داشته و به مرور زمان فعالیت این تیم‌ها تعطیل شد و کارخانه‌ها بر حسب مشکلاتی که داشتند، از تیم‌داری دست کشیدند..

وی در مورد فلسفه تشکیل تیم مس سوگون گفت: تبریز نیاز داشت که کنار تیم تراکتور، تیم دیگری هم داشته باشد، در این برهه با حضور آقای خطیبی در مس سونگون و حمایت همه جانبه  مدیر عامل صنایع مس، سهمیه دسته دو خریداری شد و با وجود اینکه اکثر تیم‌های دسته دو تیم کاملی داشتند و نقاط ضعف خود را ترمیم کرده بودند؛ اما مس سونگون ورزقان فعالیت خود را از صفر شروع کرده به صد رسید.
آذرنیا خاطرنشان کرد: آقای خطیبی علاوه بر اینکه مربی خوبی هستند، در امر مدیریت هم نشان دادند که توانایی بالایی داشته و تیمی را تشکیل دادند که علاوه بر برتری فنی، صفا و صمیمیت هم در آن حاکم بوده و مسی که یک سال بیشتر از تشکیل آن نگذشته بود به لیگ دسته یک صعود کرده و امیدواریم امسال با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در دسته یک نماینده شایسته آذربایجان باشد و به لیگ برتر صعود کند.
این پیشکسوت فوتبال تبریز همچنین یادآور شد: تبریز پتانسیل بالایی در زمینه‌ی فوتبال دارد و امیدواریم موفقیت های تیم مس سونگون ادامه داشته و شاهد شکوفایی فوتبال آذربایجان باشیم.
وی تاکید کرد: کادر فنی این تیم بومی بوده و اکثریت بازیکنان هم از این منطقه هستند که نشان می‌دهد پتانسیل بالایی در استان داریم و امیدوارم از این ظرفیت استفاده کرده و در آینده چندین بازیکن در تیم ملی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.