اخلاق انسانی جمعیت هلال به زیبایی بر روی زمین هریس پیاده گردید؛

دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر ایران در مانور شمالغرب کشور: آموزش های تخصصی رویکرد اصلی جمعیت هلال احمر است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: مانور و تمرین تمام عیار اسکان اضطراری منطقه شمالغرب کشور روز یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ با مشارکت استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل و سایر ارگانها و سازمانهای خدمات رسان در شهرستان هریس آذربایجان شرقی برگزار گردید.

به سبب اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل در زلزله های شدید خوی و کشور همسایه – ترکیه – در عرصه خدمت به زلزله‌زدگان خط شکن بودند به برگزاری نمایش آمادگی پرداخته و در مدت نیم ساعت، تعداد ۱۱۰ چادر اضطراری با تمام اقلام و امکانات برپا نمودند.

در اثنای این مانور بزرگ، یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر کشور برای شرکت در مانور منطقه ای شمالغرب ایران و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری یکهزار نفری و آیین تجلیل از خیرین، امدادگران و فعالان عرصه خدمت به زلزله‌زدگان شهرستان خوی و کشور ترکیه به تبریز سفر کرده بود در شهرستان هریس حضور یافت.

▪️هلال احمر به عنوان اولین دستگاه‌ امداد رسان خود را نشان داده است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری منظم مانور اسکان اضطراری هلال احمر در شهرستان هریس گفت: مانور اسکان اضطراری هلال احمر در هریس کاملاً حرفه‌ای برگزار شد و سرعت و دقت عمل نیروهای امدادی در این مانور بسیار ستودنی است.

“عابدین خرّم” با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مانورها افزود: آمادگی‌های امروز، آرامش‌های آینده ما را تضمین می‌کند لذا کار ترکیبی و زیبایی که از لحظات اول مانور با حرکت بالگردها و چتربازان کاملاً فنی و حرفه‌ای آغاز شد حقیقتاً جای تشکر و افتخار دارد.

وی با تقدیر از مسئولان هلال احمر برای برنامه ریزی برگزاری این مانور حرفه‌ای اضافه کرد: همواره حوادث متعدد و ناگهانی در کشور ما رخ می‌دهد، زلزله‌های مهیب، سیل و طوفان طی سالیان گذشته در کشور اتفاق افتاده که در تمام این حوادث، هلال احمر جزو اولین دستگاه‌های امدادرسان خود را نشان داده است.

خرم با اشاره به اینکه هلال احمر تا به حال بسیار درخشان عمل کرده و وقتی این سازماندهی، برنامه ریزی، ابتکارات نوآورانه را دیدم جای افتخار دارد تاکید کرد: این امکانات و نیروهای امدادگری که با سرعت عمل و نظم در حال فعالیت بودند بسیار ارزشمند است و به آنها احسنت می‌گوییم.

وی یادآور شد: تشکیلات و نهادهای خدمت رسان و امدادگرانی می‌توانند در اجرای ماموریت خود موفق عمل کنند که پیش از حادثه، تمرین و مانور داشته باشند و نمره عالی بگیرند لذا اگر این کار را نکنند حتماً در روز امتحان و آزمون رفوزه خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با دقت و سرعت عمل در مانور شهرستان هریس توانست با نمره بسیار خوب، قبولی را کسب کند ولی مهمتر از همه کارهایی که در این شرایط آرامش انجام گرفت این است که در زمان حادثه هم امدادرسانی با همین دقت و تقسیم کارها و سرعت انجام گیرد!

▪️حرکت‌ها و برنامه‌های هلال احمر کمتر از جهاد در راه خدا نیست

دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهداف و فعالیت‌های هلال احمر در کشور گفت: یکی از رویکردهای جمعیت هلال احمر در سال جاری توجه به آموزش‌های تخصصی است.

“یعقوب سلیمانی” با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص تفاوت فعالیت هلال احمر با سایر نیروهای امدادرسان افزود: این مانور با تجهیزات و امکانات بسیار خوبی برگزار شد که جای خرسندی دارد و بستر این حرکت کم نظیر در هماهنگی، مشارکت انواع دستگاه‌ها مبتنی بر اصول و اخلاق جمعیت هلال و صلیب سرخ، به زیبایی بر روی زمین پیاده شد.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها، نقش خود را به خوبی در این مانور ایفا کردند لذا اینگونه حرکت‌ها و برنامه‌ها، کمتر از جهاد در راه خدا نیست که نمونه بارز این جهاد و فداکاری نیز شهید امدادگر داوطلب “علی لندی” است که جان خود را برای نجات جان دو نفر در راه خدا تقدیم نمود.

سلیمانی با ذکر این نکته که تداوم و تحقق برنامه‌ ها قطعاً اثرات و صالحات و باقیاتی برای آرامش و کاهش آلام بشری در عرصه‌های مختلف است تاکید کرد: جمعیت هلال احمر کشور با توجه به اصول و اهداف خود باییستی آمادگی را در زوایای مختلف داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به سرعت و دقت در امداد و نجات و هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌ها یادآور شد: تعدادی از روش‌های امداد و نجات از جمله فرود نیروهای واکنش سریع اسلینگ برای اولین بار در تاریخ هلال احمر در مانور شهرستان هریس برگزار گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.