رییس جمهور در حاشیه بازدید از تولیدات تراکتورسازی ایران در ونزوئلا

از ظرفیتهای تراکتورسازی و توسعه آن در ونزوئلا حمایت خواهیم کرد.
عصرآزادی آنلاین/ رییس جمهور در سفر به ونزوئلا در جریان تولیدات، امکانات و سرمایه های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این کشور قرار گرفت و تاکید کردند از این ظرفیتها در جهت توسعه صنعت و مراودات کشور استفاده خواهد شد و از مجموعه تراکتورسازی برای توسعه فعالیت دولت حمایت کامل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ونیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در ونزوئلا درباره بازدید رییس جمهور و رایزنی با ایشان در مورد مزیتها و موانع موجود در عرصه صنعت تراکتور در ونزوئلا گفت: این گفتگو بسیار سازنده بود و رییس جمهور بر استفاده از ظرفیتهای گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و فراهم آوردن زمین های توسعه فعالیتهای آن تاکید کرد و همچنان به مسئولین جهت رفع مشکلات و موانع تولیدی تراکتورسازی توصیه های لازم را کردند.
جواد الفی افزود: در این گفتگو بر ظرفیت یک هزار و 500 دستگاهی ونیران اشاره و یادآوری شد که این ظرفیت تا 2 برابر یعنی 3 هزار دستگاه نیز قابلیت افزایش را دارد.
وی همچنین از رایزنی با دولت ونزوئلا برای ارائه تسهیلات و حمایت از کشاورزان این کشور به عنوان خواسته دیگر گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تاکید و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار کشاورز ونزوئلا خواستار تراکتورهای تولیدی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هستند که متاسفانه بخش عظیمی از آنها به دلیل عدم پشتوانه مالی نمی توانند از این وسیله اولیه کشاورزی بهره مند شود و نیازمند حمایت دولت کشور ونزوئلا هستند.
الفی اظهار داشت: در این گفتگو به رییس جمهور پیشنهاد شد برای توسعه و حمایت از تولید ایرانی بانک مشترک دو کشور وارد گود شود و با حمایت از تولید و کشاورزی در واقعه نسبت پیشبرد اهداف دو کشور کمک کنند.
این مقام حوزه صنعت ایران در ونزوئلا با اشاره به بدهی 25 میلیون دلاری طرف ونزوئلا به گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خواستاری همکاری و مراودات لازم جهت تسویه این بدهی شد و گفت: مطمئنا در صورت تسویه این مبلغ از سوی طرف ونزوئلایی این صرف توسعه تولیدی خواهد شد که نقش قابل توجهی در اهداف پیش بینی شده خواهد داشت.
گفتنی است شرکت ونیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال 1383 با مشارکت دو کشور ایران و ونزوئلا و با سهامداری51 درصدی طرف ایرانی و 49 درصدی طرف ونزوئلایی در این کشور راه اندازی شد و تنها مجموعه ایرانی در این کشور می باشد که علی رغم شرایط اقتصادی حاکم بر این کشور توانست با تمام توان در کنار کشاورز و کشاورزی ونزوئلا و حمایت از این صنعت حضور داشته باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.