متخصصان ۱۰ کشور در کنگره بین‌المللی فشار خون ریوی تبریز شرکت می‌کنند

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی فشار خون ریوی در تبریز اعلام کرد: در این رویداد مهم علوم پزشکی تعداد ۲۱ متخصص و استاد دانشگاه های برتر جهان از ۱۰ کشور در تبریز سخنرانی می کنند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، فرید رشیدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، زمان برگزاری این کنگره را ۷ تا ۱۰ تیرماه اعلام و اظهار کرد: استادان بنام و متخصصان زبده ریه و قلب و عروق از دانشگاه های مطرح کشورهایی همچون ایالات متحده، انگلیس، ژاپن، ترکیه، آلمان، اتریش، هلند و لهستان در این کنگره حضور خواهند داشت که به لحاظ حجم چنین مشارکتی از سوی دانشگاه های ممتاز بین المللی، کنگره تبریز یکی از برترین رویدادهای جهانی علم پزشکی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این کنگره در ۳ روز به صورت مجازی برگزار می شود، شرکت در آن را برای عموم آزاد اعلام و اضافه کرد: تمام سخنرانی های کنگره از طریق ایجاد صفحه ویژه دارای پرسش و پاسخ خواهد بود و تمامی شرکت کنندگان اعم مردم عادی و متخصصان امر می توانند در این صفحه ثبت نام و پرسش های خود را مطرخ کنند.

رشیدی بخث و بررسی پیرامون فشار خون در ریه و کنکاش درباره آخرین یافته های علمی و درمانی در این زمینه را محور اصلی و مهم کنگره بین المللی فشار خون ریه تبریز بیان کرد و ادامه داد: عروق ریوی، لخته های مزمن ریه و غشار خون ریه در زنان باردار از دیگر محورهای این کنگره است.

وی با بیان اینکه حضور متخصصان در این کنگره دارای ۱۶ امتیاز بازآموزی است، یادآور شد: تمام متخصصان و فوق تخصص های رشته های پزشکی ریه و قلب و عروق می توانند با شرکت در این رویداد علمی از امتیاز مزبور بهره مند شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فوق تخصص ریه و مراقبت های ویژه با اشاره به روند رو به افزایش فشار خون ریوی در جهان و ایران، گفت: این اختلال نوعی علامت برای بروز و ظهور انواع بیماری های است که بر اساس آخرین یافته های علمی دارای ۴۰ علت است.

رشیدی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار دارای فشار خون ریوی در ایران وجود دارد که نیازمند مراقبت های خاص هستند، گفت: هم اکنون علاوه بر درمانگاه بیمارستان امام رضا تبریز، در شهرهای مشهد، اصفهان، اهواز و دو مرکز مسیح دانشوری و رجایی تهران این بمیاران تحت درمان می باشند.

وی سطح کیفی خدمات بیمارستان امام رضا به بیماران دارای فشار خون ریوی را بالا توصیف کرد و افزود: به لحاظ امکانات و تجهیزات هیچ مشکلی در این مرکز وجود ندارد.

دبیر انجمن فوق تخصصی ریه ایران کمبود داروهای تزریقی را مهمترین و بزرگترین چالش فشار خون ریوی در کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه علیرغم مذاکرات و مکاتبات عدیده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخد موافقت این وزارتخانه برای واردات آمپول های مورد نیاز، هنوز پس از چند سال معاونت غذا و داروی وزارت در این زمینه به جمع بندی نرسیده است.

رشیدی خواستار مساعدت دولت و همراهی اصحاب رسانه برای رفع مشکل داروهای تزریقی مبتلایان به فشار خون ریوی شد.

به گفته وی اغلب مبتلایان به فشار خون ریوی زیر ۴۰ سال سن داشته و ۹۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهد که نبود داروهای تزریقی باعث افت کیفیت زندگی این دسته از مردم شده و در صورت ادامه روند موجود این بیماران زمین گیر خواهند شد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.