سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

مکان‌یابی بیش از یکهزار هکتار زمین برای احداث شهرک در آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از مکان‌یابی بیش از یک‌هزار هکتار زمین برای احداث شهرک در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این استان در تامین زمین با چالشی مواجه نیست و با استفاده از روش‌هایی مثل شهرک سازی و مشارکت بخش خصوصی پیشرفت قابل توجهی در نهضت ملی مسکن دارد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، ارسلان مالکی که برای افتتاح برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن به استان سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره وضعیت تامین اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها در آذرشهر و بستان آباد و شهرک سازی زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی‌ بسیاری از سایت‌ها از جمله سایت ۳۹ هکتاری با ظرفیت سه هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده و پروژه‌های شهر جدید سهند نیز در سفر به این استان افتتاح شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات قابل توجه انجام شده در استان آذربایجان شرقی تامین زمین برای برخی از صنایع مثل مس سونگون به منظور ساخت مسکن کارگران و کارمندان است که در مراحل نهایی قرار دارد.

مالکی به رونق شهرک سازی در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: چند نقطه در سراب، تبریز و … برای احداث شهرک مکان یابی شده که مساحت آن‌ها بیش از هزار هکتار است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: در تامین زمین استان آذربایجان شرقی با چالش مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در این استان آغاز شده و پیشرفت قابل توجهی را کسب کرده است.

وی گفت: فعالیت بخش زیادی از مساکن قبلی مسکن مهر و روستایی نیز آغاز شده که ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد آن افتتاح شد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.