عضو اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

اتاق ایران نیازمند پوست اندازی نوین اقتصادی است

احد عظیم زاده:

نمی توان با قاطعیت آمار بیکاری را صفر گفت!

 عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: در آستانه دهمین انتخابات اتاق بازرگانی ایران، برترین کارآفرین کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: اینکه کاندیدایی بخواهد برای جلب رضایت مقامات، آمار بیکاری در آذربایجان شرقی را صفر ارائه دهد کار درستی نیست.

احد عظیم زاده عضو هیئت نمایندگان اناق بازرگانی تبریز و ‌‌کاندیدای تبریزی دهمین انتخابات اتاق بازرگانی ایران افزود: بر اساس آخرین آمار گرفته شده نرخ بیکاری در تبریز ۸.۲ درصد بوده و برای همین، نمی توان به آن اتکا کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت تورمی اقتصاد، کارگری حاضر نیست با ۶ و یا ۷ میلیون تومان مشغول کار شود زیرا هزینه های معیشتی بسیار بالاست و این به معنای آمار صفر بیکاری نیست بلکه حقوق مکفی، کارگر را ترغیب به اشتغال در واحدهای تولیدی می‌کند.

▪️رشد بی رویه نقدینگی یکی از مشکلات اصلی اقتصاد

عظیم زاده با اشاره به رشد نقدینگی تاکید کرد: چالشی که امروزه اقتصاد کشور ما را رنج می دهد نقدینگی است لذا بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست بخش خصوصی است که عدم اطمینان به بازگشت سرمایه به سمت سرمایه‌ گذاران هدایت نشده است!

وی ادامه داد: قول می دهم همه نگرانی بخش خصوصی را برطرف نمایم تا سرمایه گذاری ایمنی رقم خورد چرا که هدایت نقدینگی به طرف سرمایه‌گذاری موجب اشتغال، کاهش تورم و رشد اقتصادی خواهد شد.

▪️فعالین فرش دارای کارت اتاق به زیر صد نفر رسیده است

عظیم زاده با اشاره به روند کاهشی فعالان اقتصادی حوزه فرش در اتاق‌های بازرگانی کشور گفت: برای اصلاح این روند باید زمینه را برای رشد و معرفی فعالیت و همچنین حمایت از فعالان اقتصادی فرش و تمام حوزه ها فراهم آوریم و این امر بدون استفاده از خرد جمعی اعضای اتاق ها و‌تشکل ها مهیا نمی شود!

▪️اتاق ایران نیازمند پوست اندازی نوین اقتصادی است

عضو اتاق ایران افزود: دولت در وصول مالیات باید به صورت شفاف عمل نماید در حین اینکه شخصاً اعتقاد به دادن مالیات واقعی دارم اما باید نحوه وصول آن شفاف باشد لذا مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر از بعضی از کالاها به جای ۹ درصد چندبار از کالا وصول می شود که این امر، قیمت تمام شده کالارا افزایش می دهد و این ظلم در حق تولید کننده و حتی مصرف کننده بوده و   باید اصلاح شود.

عظیم زاده، رشد نامتناسب اقتصادی را عاملی بازدارنده در اقتصاد تلقی کرده و یادآور شد: متوسط رشد اقتصادی در برنامه گذشته ۱.۸ درصد بوده، در صورتی که باید به رشد ۸ درصدی می رسیدیم در لایحه قانون برنامه هفتم هم دولت رشد ۸ درصدی راپیش نهاد کرده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در پایان اظهارات خود با اشاره به ۲.۸ درصد از طریق بهروری ۵.۲ درصد از طریق سرمایه تاکید کرد: برای رسیدن به هدف تنها راه حل این است که بخش خصوصی را به عنوان عامل اقتصادی مهم  باور داشته باشیم و از ظرفیت آنها استفاده نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.