نمایشگاه عکس های خوشه شایان

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:

نمایشگاه عکس‌های خوشه شایان با عنوان «روایت سهمگین ترانه حوا» ساعت ۱۷ روز جمعه دوم تیرماه با استقبال مخاطبان، در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ آثار نمایشگاه «روایت سهمگین ترانه حوا» بر اساس کتاب خوشه شایان با همین نام انتخاب شده و شامل پنج مجموعه عکس (در مجموع بیست و سه قطعه عکس) است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «روزگاری که از سر گذشت و می‌گذرد چنان متراکم است که سخن گفتن از آن جز به میانجی مدیوم‌های گوناگون ممکن نیست. هر مدیوم حدود و ثغوری دارد که بالاخره جایی در میانه‌ی بر زبان جاری شدن آن تراکم سهمگین و محتوم، لاجرم از کار باز می‌ماند و از پس بر نمی‌آید. ترانه‌ی سهمگین حوا محصول آن دقایقی است که معنا از تعین سر باز می‌زند و زبان دیگری طلب می‌کند. تصویر به کلمه و کلمه به تصویر بدل می‌شود. با این همه سخن گفتن از روزگاری که در آن روز را شب و شب را روز می‌کنیم، ناگفته و نابسنده می‌ماند.»

محمدمهدی عسگرپور، سیاوش چراغی‌پور، سیامک گلشیری، پوریا سوری، پژمان موسوی،  علی قاضی و… از جمله چهره‌هایی بودند که در کنار مخاطبان دیگر، در روز افتتاحیه این نمایشگاه از آثار آن بازدید کردند و در ادامه نمایشگاه چهره‌های فرهنگی هنری بسیاری همچون محمد چرمشیر، همایون ارشادی، آرش نعمتی، بابک محمود‌زاده، پیام لاریان، رضا بهکام و … از این نمایشگاه دیدن کردند.

نمایشگاه عکس‌های خوشه شایان با عنوان «روایت سهمگین ترانه حوا» تا ۱۲ تیرماه در خانه هنرمندان ایران برپاست و علاقمندان به تماشای آثار آن، می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری تابستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

خوشه شایان دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی نقاشی است و از سال ۱۳۷۵ تا کنون به فعالیت هنری مشغول است. او هفت نمایشگاه انفرادی و بیش از بیست نمایشگاه گروهی (نقاشی، عکس و ویدوئو‌آرت) را در کارنامه کاری خود داشته…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.