مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد؛

تبریز میزبان بزرگترین رویداد نمایشگاهی کیف و کفش و چرم کشور

? بازدید از نمایشگاه تا ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲
عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: بزرگترین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش، ملزومات چرم، پوست و ماشین آلات و صنایع وابسته از ۲۲ الی ۲۵ تیر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تبریز به عنوان رتبه الف رویدادهای نمایشگاهی کشور برگزار می شود.
حبیب ماهوتی می گوید با اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز دومین نمایشگاه کشور بعد از تهران است اما تعداد نمایشگاه های برگزار شده و کاربردی بودن آن بیشتر از تهران است و برخلاف برخی نمایشگاه های پایتخت که فرمایشی بوده و رنگ و بوی سیاسی دارد به صورت کاملاً مستقل می باشد.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در نشست خبری بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه تخصصی با اصحاب رسانه گفت: اکثر نمایشگاه‌ های تخصصی ابتدا در تبریز برگزار شده و بعداً دیگر استان‌ها اقدام به برگزاری آنها کرده اند لذا سعی شده نمایشگاه‌هایی برگزار کنیم که موجب ایجاد بازار در سطح استان باشد لذا به دنبال سود نمایشگاهی نیستیم بلکه به دنبال پیشرفت اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی هستیم.
حبیب ماهوتی افزود: واحدهای تولیدی و اقتصادی از نمایشگاه بین‌المللی بسیار مناسب استقبال کرده اند که این موضوع نقطه قوت ماست.
وی ادامه داد: در زمان کرونا به طور کلی فعالیت های نمایشگاه ها با مشکل مواجه شده بود اما به هر حال این مقطع دشوار را سپری کرده و امروز دوباره به همان وضعیت سابق بازگشته ایم.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اضافه کرد: مشکل اصلی سالن های نمایشگاهی در این روزهای تابستان، گرمای بی‌سابقه ای است که بر آن حاکم است لذا سعی کرده ایم به هر هزینه ای باشد وضعیت سرمایش سالن ها را بهبود بخشیم.
ماهوتی تاکید کرد: در سال جدید وارد سی و پنجمین سال فعالیت نمایشگاه بین المللی می شویم و تصمیم داریم جشن های ویژه ای را برای نمایشگاه برگزار نموده و با معرفی نمایشگاه تبریز به کشورهای جهان، آن را بین‌المللی تر کنیم.
وی با ذکر این نکته که نمایشگاه کیف و کفش دوره بیست و چهارم از ۲۲ الی ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد تاکید کرد: از ۱۵ کشور جهان برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده ایم و بازدیدکننده های خوبی از کشورهای دیگر خواهیم داشت از آن جمله می توان به ترکیه، عراق، امارات و غیره بازدیدکننده خواهیم داشت.
ماهوتی، سالن های امیر کبیر و پروین اعتصامی را محل میزبان این نمایشگاه عنوان کرد و یادآور شد: از اکثریت استان‌های کشور بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی با برندهای بنام در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم عرضه کفش به صورت عمده صورت گیرد گفت: به طور حتم همانند سایر نمایشگاه های جهان، تک فروشی در رویدادهای نمایشگاهی صورت نمی گیرد زیرا وظیفه اصلی نمایشگاه ایجاد یک فرصت مناسب تجارتی برای تولیدکنندگان می باشد و ما هم روی این موضوع تاکید فراوانی داریم.
ماهوتی با ذکر این نکته که بنا به اخبار رسیده و با نزدیک شدن به زمان نمایشگاه اکثریت هتل های تبریز فول می باشند اظهار کرد: اقامتگاه های سطح شهر مسافران زیادی را پذیرا شده اند و به جرات می توانم بگویم که ایجاد هتل های ۵ ستاره در تبریز هم به لطف نمایشگاه بین المللی تبریز احداث گردیده است.
وی با اعلام اینکه نمایشگاه بین‌المللی تبریز از هیچ ردیف بودجه دولتی و هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده است خاطرنشان کرد: تاکنون بیش  از دو هزار نمایشگاه ملی و بین‌المللی در این محل برگزار شده و در سالهای اخیر هیچ نمایشگاهی را کنسل نکرده ایم بلکه فقط زمان تعدادی از انها را جابجا کرده و توانستیم سال ها سرپا باشیم.
شایان ذکر است در پایان این نشست خبری، شهرام دانشور – مسئول برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش، ملزومات چرم، پوست و ماشین الات و صنایع وابسته تبریز – خاطرنشان کرد که این رویداد هنری – صنعتی به عنوان بزرگترین نمایشگاه کیف و کفش کشور محسوب می گردد که تا روز ۲۵ ماه جاری دائر خواهد شد.
? عکسها از: عصرآزادی‎
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.