در جلسه کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز عنوان گردید؛

حوزه گردشگری تبریز به تبلیغات بین المللی نیاز دارد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سومین جلسه کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز عصر روز ۱۹ تیر ۱۴۰۲ به ریاست احد عظیم‌زاده در محل این اتاق برگزار گردید.

در جلسات اول و دوم این کمیسیون در خصوص موضوعات حوزه فرش و صنایع دستی بحث و بررسی به عمل آمده و مشکلات آنها احصا گردید و در جلسه اخیر نیز مسائل مربوط به گردشگری و سرمایه گذاری مورد واکاوی قرار گرفت.

احد عظیم‌زاده با اشاره به اینکه باید آسیب شناسی شود که چرا ورود گردشگر به آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار اندک است گفت: این در حالی است که از فرودگاه تبریز بیش از ۱۰ پرواز در هفته صورت می‌گیرد و از اصفهان تنها ۲ پرواز خارجی وجود دارد.

وی افزود: باید به طور حتم مشخص شود که چگونه می‌توان مشکلات حوزه گردشگری را مرتفع نمود که از جهات هتل ها، آژانس‌های هوایی، تبلیعات و غیره قابل بررسی کارشناسان این حوزه است.

دبیر کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز هم با اشاره به اینکه برخی از موارد از طریق مدیران دستگاه‌های اجرایی حل و فصل می‌شود گفت: پاره ای از موانع نیز باید در جلسات شورای گفتگو مطرح شده و در سطح کشوری به رفع آنها پرداخت.

مجید عباسی افزود: در مجموع تلاش بر آن است تا مشکلات مربوط به حوزه گردشگری از قبیل گمرک فرودگاه، تاکسیرانی و غیره مورد حل و فصل قرار گیرد تا حوزه گردشگری به روزهای اوج خود بازگردد.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر هیئت اقتصادی آذربایجان شرقی به شهرهای مسکو و کازان، بسته‌های تبلیغاتی و گردشگری قابل توجهی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جهت معرفی آذربایجان شرقی ارائه گردید که جای تقدیر دارد.

عباسی، مشکل اساسی بحث گردشگری استان را در رابطه با نوع تبلیغات آذربایجان شرقی در بخش بین‌الملل دانست و تاکید کرد: خوشبختانه رئیس کمیسیون توان آن را دارد تا در ارتباطات کشوری در حد وزیران و مسئولان عالی رتبه موفق عمل نماید!

شایان ذکر است در این جلسه، مشکلات حوزه گردشگری از جمله کمبود نیروی انسانی تحصیل کرده، وضعیت مراکز اقامتی، وضعیت آژانس های مسافرتی، تورلیدرهای گردشگری، مشکلات سرمایه گذاران بخش گردشگری و غیره مورد بررسی تخصصی متولیان صنعت توریسم قرار گرفت و مقرر گردید برای ارتقای جایگاه تبریز در مقاصد گردشگری بین المللی، مشکلات کلان آژانس‌های هوایی و فعالان حوزه گردشگری به صورت کارشناسی احصا گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.