اسمعیل ظفر به تشریح اولویتهای نخستین کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز پرداخت؛

چرخش ۶۰ درصدی اقتصاد آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و معدن

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز گفت: نگاه تخصص محور و تعامل گرا در اولین کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز حاکم خواهد بود.
امید اسمعیل ظفر به تشریح اولویت های این کمیسیون پرداخت و افزود: نخستین جلسه این کمیسیون با حضور فعالان حوزه معدن و فلزات، اساتید دانشگاهی و نمایندگان تشکلها برگزار گردید چرا که سیاست این کمیسیون بهره‌گیری از افراد تشکل دار و دارای تجربه است که با مشکلات این صنعت آشنایی دارند.
وی‌ با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد چرخش اقتصادی آذربایجان شرقی متعلق به حوزه صنعت و معدن است اضافه کرد: بر همین اساس حل مشکلات این صنعت بسیار مهم است و این مشکلات با تعامل و‌ تفکر قابل حل است زیرا اگر تعامل نباشد، هیچ اتفاق مثبتی بین بخش خصوصی و‌ دولت روی نمی دهد.
اسمعیل ظفر خاطرنشان کرد: رویکرد این کمیسیون، حل مشکلات بخش خصوصی، انعکاس این مشکلات به مسئولان و طرح در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به عنوان عالی ترین پارلمان بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: بخش معدن و فلزات در اقتصاد آذربایجان شرقی بسیار مهم است ولی متاسفانه تاکنون توجه لازم به معادن و فلزات استان صورت نگرفته و فعالان این دو بخش با مشکلات زیادی روبرو هستند.
اسمعیل ظفر تاکید کرد: طرح مسائل و چالش‌های حوزه صنعت و معدن در شورای معادن استان و‌ احیای جایگاه واقعی این شورا، همچنین ارزیابی مباحث مرتبط با این بخش را با جدیت دنبال می کنیم.
وی اظهار کرد: در اولین نشست، روسای دو کمیته این کمیسیون نیز مشخص شده و با توجه به تجارب و جایگاه آقایان سلیمان نوروزی؛ رئیس خانه معدن آذربايجان‌شرقی و کریم رحیمی؛ عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران به عنوان روسای دو کمیته معادن و فلزات معرفی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.