الهیان: رویکرد دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی اقتصادی بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رویکرد و شعار دولت سیزدهم از ابتدا تقویت دیپلماسی اقتصادی بوده است و در این رابطه تاکنون تعاملات خوبی با کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و همسایه ایجاد شده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، زهره الهیان در ارزیابی خود از دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در آمریکای لاتین و آفریقا اظهار داشت: شعار تقویت اولویت دیپلماسی اقتصادی همواره در عمل سرلوحه و اولویت عملکرد دولت آیت‌الله رئیسی قرار دارد.

وی افزود: به همین دلیل تعاملات و تبادل هیات‌ها میان ایران و کشورهای آمریکای لاتین، کشورهای آفریقایی و کشورهای همسایه در طول این سال‌ها از اولویت‌های جدی برنامه های آیت‌الله رئیسی بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قالب این مذاکرات و تبادل هیات‌ها توفیقاتی را کسب کرده‌ایم از جمله اینکه حجم صادرات به کشورهای همسایه و سایر کشورها افزایش چشمگیر و معناداری پیدا کرده است.

الهیان ادامه داد: این امر تا اندازه زیادی به حل مشکلات ارزی کمک خواهد کرد و با توجه به شرایط تحریمی که در آن به سر می‌بریم باعث می‌شود که رشد اقتصادی افزایش چشمگیری پیدا کند و مردم در آینده نزدیک ثمرات آن را احساس خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد مجلس شورای اسلامی هم حمایت از عملکرد اصولی دولت است، تصریح کرد: ایجاد توازن در عرصه تعاملات بین‌المللی به نفع اقتصاد، کشور و معیشت مردم خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم همه توان، انرژی و اولویت دولت در مسیر مذاکرات برجامی به‌کار گرفته شد و غفلت جدی در حوزه تعامل با سایر کشورها اتفاق افتاد.

الهیان خاطرنشان کرد: از طرفی برجام برای مردم نتیجه‌ای در بر نداشت و مذاکرات به نتیجه‌ نرسید و تعاملات و دیپلماسی اقتصادی هم برقرار نشد که این خود یک مشکل و ایراد جدی نسبت به دو دولت قبل است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، این تعاملات حتی با کشورهایی که طی سالیان طولانی ارتباطی با آنها نداشتیم هم برقرار شده است و کشورهایی مانند عربستان، مصر، الجزایر، سایر کشورهای منطقه و حاشیه خلیج‌فارس تمایل پیدا کرده‌اند که با جمهوری اسلامی ایران بر سر میز مذاکره بنشینند و گفت و گو و تعامل برقرار شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.