مدیرکل بیمه سلامت استان در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

آذربایجان شرقی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده رایگان دارد

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: مردم مناطق مختلف استان باید جهت بهره مندی بهینه از خدمات بیمه سلامت در سامانه خدمات شهروندی ثبت نام و نسبت به بیمه کردن خانواده خود اقدام نمایند تا با پوشش بیمه ای، هنگام بیماری با مشکل مواجه نشوند.

“وحید مجیدی” در نشست خبری خود با اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت بیمه همگانی افزود: بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر از مردم ساکن در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که تعداد ۳ هزار و ۲۸۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در سراسر استان وجود دارد و ۹۰ دفتر پیشخوان در رابطه با بیمه سلامت در سطح استان به ارائه خدمات ارائه می پردازند.
وی افزود: از جمعیت تحت پوشش استان، بالغ بر یک میلیون و ۸٠٠ هزار نفر کاملاً رایگان بیمه شده اند و هیچگونه حق بیمه ای پرداخت نمی کنند و برای بیمه این افراد از اعتبارات دولتی بهره می بریم.
مجیدی اضافه کرد: در چند سال اخیر در بیمه سلامت دولت الکترونیک به صورت کامل اجرا شد به طوری که یکهزار و ۴۰۰ دفترچه بیمه به صورت کامل حذف شده و نسخ به صورت کاملاً الکترونیکی ثبت و تحویل بیمار گردید.
وی تاکید کرد: در سال گذشته حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار مراجعه به بیمه سلامت صورت گرفته که با اجرای دولت الکترونیک سوءاستفاده از بیمه درمانی به حداقل رسیده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: صندوق بیماری های خاص در سال ۱۴٠۱ و با بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی به تصویب رسید و بر عهده سازمان بیمه سلامت گذاشته شد ولی عملاً از نیمه دوم سال و سه ماهه آخر سال فعالیت بیمه سلامت در حوزه صندوق بیماری های خاص آغاز گردید.
وی خاطرنشان کرد: این صندوق ۱٠۷ گروه بیماری را در برمی گیرد که جامعیت اکثر بیماری های خاص را پوشش می دهد و ۵۱ مورد بیماری را که همه گیری بیشتری دارد را تاکنون در سامانه نسخه نویسی تعریف کردیم و ۵۶ مورد باقی بیماری ها که تعداد کمی از بیماران را در برمی گیرد بزودی افزوده خواهد شد و در قالب خسارات متفرقه قابل پرداخت هستند.
مجیدی با بیان اینکه حدود ۴ هزار نفر از خدمات صندوق بیماری های خاص در مناطق مختلف آذربایجان شرقی استفاده کرده اند گفت: برای صندوق بیماری های خاص حدود ۸۰ میلیارد تومان تاکنون خدمت ارائه شده است.
وی با اشاره به اهمیت قانون جوانی جمعیت افزود: در ماده ۴۳، ۴۴ و ۴۵ قانون جوانی جمعیت وظایفی برای سازمان بیمه سلامت تعیین شده است که در این راستا تاکنون بیش از ۴ هزار نفر توانسته اند از خدمات بیمه نازایی استفاده کنند و حدود ۱۷ میلیارد تومان در این حوزه اعتبار پرداخت شده است.
مجیدی اضافه کرد: در حال حاضر ۷ مرکز خدمات نازایی در سطح استان به ارائه خدمات مربوطه می پردازند که پس از استانهای تهران و یزد بهترین خدمات را آغاز کرده و بیمارستان الزهرای تبریز یکی از  بهترین آنهاست که در سطح کشور بی نظیر است و با بیمارستان های خصوصی مانند شمس و بین المللی حضرت ولیعصر (عج) هم قرارداد مشترک داریم.
وی یادآور شد: هم استانی باید بدانند که یکی از وظایف سازمان بیمه سلامت، بیمه کردن مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال در قانون جوان سازی جمعیت استان است که تاکنون ۱۶ هزار مادر باردار و حدود ۱۴۴ هزار نفر کودک زیر ۵ سال از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند شده اند.
شایان ذکر است به گفته مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی سامانه تلفنی ۱۶۶۶ و کُد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع (#1666*) از طریق موبایل به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات مردمی در مورد بیمه سلامت است تا مشاوره و راهنمایی لازم جهت آگاهی سازی شهروندان انجام گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.