در مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید شد؛

ضرورت استقرار چرخه بهره وری در دستگاههای اجرایی آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: طی حکمی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، حیدر فتحزاده به سمت سرپرست سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی منصوب و جایگزین محمد فرشکاران شد که پیش از این معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان را عهده دار بود.
در مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید این سازمان که در آن معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس امور برنامه و بودجه استان های سازمان برنامه و بودجه کشور حضور داشتند بر ضرورت ایفای نقش محوری سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانها در مدیریت و سیاستگذاری های کلان تاکید گردید.
▪️تضمین توسعه آذربایجان شرقی از طریق تکمیل پروژههای نیمه تمام

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت احیای مدل توسعه ای این استان تاکید کرد و گفت: به بخش عمده‌ای از هدفگذاری‌ها و برنامه‌هایی که برای استان داشتم دست یافتم، پس در پیشگاه خداوند متعال و محضر مردم عزیز استان سربلند هستم.
محمد فرشکاران اظهار کرد: عملکردم در این مدت کاملاً شفاف بوده و معتقدم تغییر فرآیندها، بازبینی نوع نگرش به شهرستان‌ها، برنامه محوری و نظارت مهمترین عواملی هستند که جلوی ریخت و پاش ها و هدررفت منابع را می‌گیرند.
وی افزود: هدفگذاری‌ها باید به سمت اتمام زیرساخت‌ها و احیای مدل توسعه‌ای استان پیش رود و معتقدم توسعه استان بدون تکمیل پروژه‌های نیمه تمام امکان پذیر نخواهد بود.
فرشکاران تاکید کرد: بیش از ۲۰ سال در تهران فعالیت کرده ام اما ذاتاً تبریزی هستم و به بخش عمده‌ای از هدفگذاری‌ها و برنامه‌هایی که برای استان داشتم دست یافتم پس در پیشگاه خداوند متعال و محضر مردم عزیز استان سربلند هستم.
رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، به حاشیه رفتن بحث‌های اصلی، ساختاری و اداری را یکی از چالش‌های مهم پیش روری توسعه استان دانست و یادآور شد: در ۱۸ ماهه دوران مدیریتم نه به کسی باج دادم و نه باج گرفتم!

▪️ضرورت استقرار چرخه بهرهوری در دستگاههای اجرایی آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: در سال ۷۹ وارد سازمان شده و تاکنون با چهار رئیس همکاری داشته‌ام که از همه این بزرگواران خاطرات خوش و تجربیات گرانبهایی به یادگار دارم.
حیدر فتح زاده افزود: آذربایجان شرقی با حدود ۴ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۷۲۷ نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان، ۷۰ شهر و دو هزار و ۷۳۱ آبادی بوده و همواره با چالش‌های توسعه یافتگی متوازن و آمایش سرزمین مواجه است.
وی اضافه کرد: یکی از دغدغه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مرجعیت سازمان در امورات مختلف نهادینه و اهداف توسعه‌ای، آمایشی و زیست محیطی استان محقق شود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی سازمان در کنار جذب و توزیع اعتبارات برای ۲۳ دستگاه اجرایی، تلاش در جهت کیفی سازی منابع، توجه به توسعه صنایع معدنی، گردشگری و استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌ های اجرایی استان تاکید کرد.

▪️
آغاز تغییرات مدیریتی در بخش های مختلف ستادی و استانهای کشور

رئیس امور برنامه و بودجه استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم گفت: همزمان با استقرار تیم مدیریتی دکتر منظور، تغییرات مدیریتی در بخش های مختلف ستادی و استان‌ها شروع شده و این ذات کار و نشان دهنده پویایی نظام اداری است.
سعید توتونچی در ادامه، محمد فرشکاران رئیس پیشین این سازمان را مدیری توانمند دانست که از استان شناخت کامل داشته و در چارچوب سیاستگذاری‌های تعیین شده کشور برنامه‌های سازمان را پیش می‌برد و ابراز امیدواری کرد در موقعیت جدید هم پایبند کار حرفه‌ای و تخصصی خود باشد.
وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات تدوین لایحه بودجه سال 1403 کشور افزود: لازم است ریاست جدید سازمان و همه همکاران در جهت پیشبرد برنامه‌ها و امورات سازمان با انرژی بیشتر تلاش کرده و موضوعات مختلف را به سرانجام برسانند.
رئیس امور برنامه و بودجه استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه به نظر می رسد سازمان های مدیریت و برنامه ریزی به مرور زمان از نقش و قالب اصلی و واقعی خود خارج شده و تبدیل به مقسم بودجه شده اند، بر ضرورت ایفای نقش محوری سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در مدیریت، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.