فرمانده سپاه عاشورا در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

رفتار خصمانه دشمنان منشاء مشکلات فعلی است

اصغر عباسقلی زاده: یک روز آب را به روی سیدالشهدا بستند و امروزه راه داروهای بیماران ما را می بندند!

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: فرمانده سپاه عاشورا گفت: برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجانیک ابلاغ ملی از سوی رهبر انقلاب است که استانها هر ۵ سال یک کنکره ملی برگزار کنند و امسال قرعه برگزاری این کنگره به نام آذربایجان شرقی درآمده تا بدون استثنا با همیاری تمام دستگاه های اجرایی استان به مرحله اجرا درآید.
سردار “اصغر عباسقلی‌زاده” در نشست خبری روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ خود با اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی به مناسبت فرا رسیدن برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان افزود: انقلاب ما بر اساس اصل ولایت و با حمایت مردم باحیا و شهیدپرور ایران به اقتدار رسیده است به طوری که هر قشر از مردم دارای شهید، آزاده و جانباز هستند.
وی با دعوت از نقش آفرینی تمام آحاد مردم در این کنگره اضافه کرد: امروز اگر رفتارها و حرکت های کشورمان در سطح کلان را با همان رفتارهای امریکا و کشورهای اروپایی مقایسه کنیم در می یابیم که از ابتدای انقلاب به فکر فتنه و تحریم بوده اند.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه اکنون در تمام جنبه ها در تحریم قرار داریم تاکید کرد: اگر دشمن مقابل پیشرفت انرژی هسته ای ما صف آرایی نکرده بود حال به طور حتم در مسئله کمبود آب و برق مشکل نداشتیم و این جریان در خشک شدن دریاچه اورمیه نیز خودنمایی می کند!
عباسقلیزاده با اشاره به اینکه هر مشکلی که این روزها کشورمان با آن مواجه است به رفتار خصمانه دشمنان در قبال ما بازمیگردد ادامه داد: دشمن در فراخوان های گذشته خود علیه نظام، همواره با شکست روبرو شد زیرا با بی تفاوتی مردم مواجه گشت.
وی، ستاد کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان را متشکل از ۲۲ دستگاه دانست و خاطرنشان کرد: تمام مسئولان کمیته ها متشکل از مدیران استان است که ریاست این کنگره بر عهده نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی بوده و سپاه عاشورا نیز دبیر این کنگره ملی است.
عباسقلیزاده، مطالبه‌گری منطقی و حقیقی را موضوع اصلی و وظیفه خبرنگاران دانست که با شنیدن حزف مردم و انتقال آن به مسئولان محقق می‌شود یادآور شد: مسئولان آذربایجان شرقی تلاش می‌کنند ولی اگر در کنار آن مطالبه به حق مردم هم باشد، موفقیت روز افزون می‌شود لذا اصحاب رسانه طوری مطالبه گری و سوال کنند که اگر یک مقام مسئول استانی از جوابگویی طفره رفت توجه افکار عمومی را به آن شخص معطوف نمایند.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه باید سریع موضع خود در مقابل دشمن را نشان دهیم تاکید کرد: اگر رفتار دشمنان نسبت به وطن‌مان را ببینیم خواهیم دید که تمام مخالفین مردم شریف ایران در برابر ایران صف‌آرایی کردند و باید هدف آنها در دست درازی های نامحسوس به خاک کشور را دریابیم!
وی با ذکر این نکته که تحریم‌های هر چه بیشتر، جنگ تحمیلی، فتنه‌ها و غیره همگی حاکی از دشمنی با کشورمان است اظهار داشت: یک روز آب را به روی سیدالشهدا بستند و امروزه بر روی ما داروهای بیماری های صعب العلاج را می بندند و بعد، از انسان دوستی و حقوق بشر جهانی سخن به میان می آورند.

عباسقلیزاده با بیان اینکه موضوع دریاچه اورمیه موضوعی نیست که طی دو سه سال اخیر خشک شود اعلام کرد: این موضوع حاکی از خشکسالی های متوالی اقلیم منطقه است اما قرارگاه عاشورا وارد شده و میلیاردها هزینه می‌کند تا آب به دریاچه برسد و در این راستا، پیشنهاد انتقال آب از دریای خزر به دریاچه اورمیه نیز ارائه گردیده است تا مطالعات کارشناسی در خصوص این مشکل منطقه ای صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در حوادث مربوط به سال گذشته، دشمن از وضعیت به وجود آمده سوءاستفاده کرد افزود: باید از مردم آذربایجان شرقی قدردانی کرد که نسبت به رفتارهای دشمنان بی توجهی نمودند و درجه دشمن‌شناسی مردم ما در حد اعلاست که با محکومیت ناآرامی ها به فراخوان‌های پیاپی دشمن جواب ندادند!
فرمانده سپاه عاشورا درباره رویداد انتخابات مجلس که در اوایل اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد توضیح داد: سپاه حق ورود به انتخابات را ندارد ولی در راستای دعوت برای حضور حداکثری و حضور باشکوه در حماسه سیاسی انتخابات و نیز شناخت و بررسی کاندیداهای اصلح می‌تواند اثرگذار گردد زیرا مجلس باید به دست افراد اصلح و درستکار سپرده شود.
شایان ذکر است کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان قرار است در ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شود تا به مقام شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، شهدای سلامت، امنیت و سایر شهدای استان ادای احترام گردد به طوری که در سال ۷۴ آخرین کنگره شهدا در آذربایجان شرقی برگزار شد و کنگره آتی با تاخیر چند ساله در تبریز عملیاتی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.