دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

پرداخت ۱۰۰ همت تسهیلات توسط سیستم بانکی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی/ شهرام صادق زاده: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی گفت: در سال ۱۴۰۱ از میزان ۱۰۰ همت تسهیلات پرداختی توسط بانک های آذربایجان شرقی، بانک ملی ۲۲ همت را به تنهایی پرداخت کرده که ۳۴ درصد آن در بخش صنعت و معدن انجام گرفته است.

“عادل غلامی” به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اقتصاد کشورمان اغلب بانک محور است افزود: اما در این بین، نقش آذربایجان شرقی استثنایی تر از سایر استانهاست زیرا ۹۵ درصد اقتصاد این استان در دست بخش خصوصی است.
وی با ذکر این نکته که طی سال های گذشته و به ویژه ۱۴۰۱ سیاست دولت، انقباضی بوده است ادامه داد: سیستم بانکی آذربایجان شرقی نیز به هر طریق ممکن وظایف ذاتی خود را به انجام رساند و به عنوان بنگاه اقتصادی علاوه بر امور محوله، مسئولیت های اجتماعی را نیز با خود یدک می کشد تا تاثیرگذاری لازم را عملیاتی نماید.
غلامی از ارائه خدمات سیستم بانکی با ۳۰ بانک و موسسه مالی – اعتباری و ۸ هزار و ۶۵۰ نفر پرسنل مربوطه اضافه کرد: آذربایجان شرقی با ۷۲۶ شعبه بانک های دولتی در سطح استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ همت تسهیلات پرداخت کرده است که بر اساس هر بخش اقتصادی متفاوت بود.
رئیس امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی، نسبت مصارف به منابع این استان را ۸۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: از ۱۰۰ همت اختصاص یافته به آذربایجان شرقی حدود ۴۷ درصد در بخش صنعت و معدن، ۱۱.۵ درصد در بخش کشاورزی، ۹ درصد در بخش مسکن و ساختمان و ۲۴ درصد نیز در بخش خدمات مصرف شده است.
وی تاکید کرد: در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲  نیز ۲۴ همت تسهیلات مختلف  در سطح استان پرداخت شده است که نشان می دهد سیستم بانکی نقش خود را در راستای شعارهای سال به درستی ایفا نموده و در رونق تولید، ایجاد و تثبیت اشتغال، مشارکت و سرمایه گذاری زیرساخت ها درخشیده است.
غلامی اظهار کرد: در قالب تبصره ۱۸، حدود ۱۱۰ درصد اهداف مربوط به مددجویان کمیته امداد استان، ۹۰ درصد مددجویان بهزیستی و بخش قابل توجهی از مساکن روستایی، تهیه ادوات کشاورزی و تسهیلات ازدواج جوانان عملیاتی شده و در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۷ هزار نفر از کل ۶۸ هزار نفر ثبت نام کننده در سامانه بانک مرکزی، تسهیلات خود را دریافت نمودند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ نیز از بین ۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نام حدود ۳۳ هزار نفر تسهیلات مربوطه را دریافت کرده اند افزود: در سال ۱۴۰۱ برای حدود ۳۵ هزار نفر جهت دریافت تسهیلات فرزند آوری، ۱۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی در سال گذشته، تکالیف ضروری ۲ ساله به سیستم بانکی ارائه شده بود که خوشبختانه این استان توانست مصوبات سفر را زودتر از موعد مقرر و با تحقق ۴۷ درصدی آن عملیاتی نماید که به وسیله پرداخت های مرحله به مرحله انجام گرفته است.
غلامی با اشاره به اینکه در انجام پروژه های بخش مسکن  جزو ۱۰ رتبه نخست استان های کشور هستیم تاکید کرد: در بخش مشارکت های اجتماعی نیز در آستانه حماسه اربعین که از ۲۸ مرداد ماه، فروش ارز کلید خورد حدود ۳۲ هزار نفر از طریق سیستم بانکی ۵ بانک با ۳۷ شعبه منتخب خریداری کردند که بانک ملی از طریق اپلیکیشن بله توانست به فروش غیرحضوری ارز اربعین به میزان ۶ میلیارد دینار اقدام نماید.
رئیس امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح عملکرد این بانک در سطح استان پرداخت و گفت: طی سال ۱۴۰۱ از میزان ۱۰۰ همت پرداخت شده تسهیلات توسط بانک های آذربایجان شرقی، بانک ملی ۲۲ همت را به تنهایی پرداخت کرده است که ۳۴ درصد آن در بخش صنعت و معدن انجام گرفته و ۶ همت نیز در ۵ ماهه سال جاری تحقق یافته و از سوی دیگر، بانک ملی استان ۲۶ درصد از کُل سهم تسهیلات ازدواج زوج های جوان آذربایجان شرقی را از آنِ خود کرده است.
وی از اهمیت بانک کارگشایی بانک ملی آذربایجان شرقی سخن به میان آورد و اضافه کرد: این شعبه به دلیل تحت پوشش قرار دادن ارائه خدمات به متقاضیان آذربایجان شرقی به علاوه استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان از اهمیت اقتصادی بسزایی برخوردار است که طی آن، حدود دو هزار و ۸۶۰ فقره  تسهیلات بانک قرض الحسنه را پرداخت کرده که حدود یکهزار و ۷۴۱ میلیارد ریال را شامل می گردد.

غلامی در پایان اظهارات خود در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی به طرح هایی که بانک ملی استان در آنها اشاره کرد و توضیح داد که اتوبان هشترود – مراغه، محور سرچم – میانه، محور سراب – نیر اردبیل و اتوبان شبستر – سلماس به صورت کنسرسیوم و بهسازی آزادراه تبریز – زنجان با اعتبار مشارکت ۳ هزار میلیارد ریال از جمله آنهاست که به این بانک تکلیف شده و اجرا و اتمام آن بر عهده ارگان های متولی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.