شهردار تبریز عنوان کرد:

معرفی تبریز به عنوان قطب سرمایه گذاری منطقه

شهردار تبریز گفت: تلاش می کنیم با برگزاری کاربردی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ در همه جنبه ها جایگاه واقعی تبریز را احیا و این شهر را به عنوان قطب سرمایه گذاری در منطقه معرفی کنیم.
عصرآزادی – سید سعید پیمان- یعقوب هوشیار در دیدار با محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، در آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان های همجوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند و این همایش سرمایه‌گذاری می‌تواند گشایشی در کل کشور ایجاد کند.

هوشیار تبریز را به نوعی قطب معنوی منطقه دانست و تصریح کرد: این فرصت در سال های گذشته مورد غفلت واقع شده که امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌های تخصصی جایگاه واقعی تبریز احیا شود.

شهردار تبریز همچنین افزود: در راستای معرفی هرچه بیشتر همایش علاوه بر برگزاری پیش‌همایش استانبول و دیدار با چندین سفیر از کشورهای اروپایی، در کشور امارات و شهرهای خواهرخوانده تبریز از سفرای خارجی میزبانی و همایش را معرفی خواهیم کرد و با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و دیگر نهادهای بین المللی نیز هماهنگی لازم انجام می شود.

محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه نیز در این دیدار برگزاری این همایش را اقدام شایسته ای در راستای شکستن فضای رکود سرمایه گذاری در ایران دانست و گفت: این اداره کل آماده است هماهنگی های لازم با سفارتخانه ها و کنسولگری‌ها را جهت تسهیل برنامه های همایش، در حوزه ماموریتی خود انجام دهد.

وی افزود: در گذشته ارتباطات اقتصادی تبریز و ایران با ترکیه پررنگ تر بود و سرمایه گذاری های خوبی از دو طرف صورت گرفت از طرف ایرانیان مقیم ترکیه و سرمایه‌گذاران ترکیه ای ایران انجام می گرفت، در حال حاضر نیز شهرداری تبریز می تواند از این ظرف کنسولگری‌ها استفاده کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.