سرپرست معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان خبر داد؛

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر در آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، گفت: آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي ۱۰ نفركاركن و بيش تر سال ۱۴۰۲ در استان در حال انجام بوده و تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.
“فرهاد ذوقی” در گفتگو با خبرنگاران افزود: در برنامه های توسعه اقتصادي كشور، بخش صنعت يكي از محورهاي اساسي به شمار می‌رود و در اختيار داشتن آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از اين بخش امري بسيار حياتي است.
وی اضافه کرد: مركز آمار ايران در سال ۱۴۰۲ آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي ۱۰ نفر كاركن و بيش تر و یک تا ۹ نفر کارکن موسوم به طرح جدید را به منظور شناخت ساختار صنعتي كشور و استان، فراهم آوردن زمينه اطلاعاتي مناسب براي برنامه ريزي هاي توسعه صنعتي و ارزيابي نتايج اجراي اين برنامه ها و نيز اتخاذ سياست هاي اقتصادي صحيح، در برنامه اجرا قرار داده است.
ذوقی تاکید کرد: طرح آمارگيری از كارگاه هاي صنعتي ۱۰ نفر كاركن و بيشتر از سال ۱۳۵۱ به صورت سالانه به جز سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در سراسر كشور اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي ۱۰ نفركاركن و بيش تر سال جاری، با مراجعه به یک هزار و ۵۱۷ كارگاه صنعتي و آمارگیری از ۸۶۳ کارگاه دارای یک تا ۹ نفر کارکن در سراسر استان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران تا تاریخ ۳۰ آذر جاری ادامه داشته باشد.
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ذكر اين نكته ضروري است كه جمع آوري اطلاعات هر سال، پس از نهايي شدن حساب هاي مالي كارگاه هاي صنعتي امكان پذير خواهد بود بنابراین اطلاعات جمع آوری شده نتیجه فعالیت این کارگاه ها در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.