شهردار تبریز: 

توسعه پایدار بدون توجه به پیوست‌های فرهنگی محقق نمی شود

عصرآزادی / سرویس فرهنگی:

شهردار تبریز با بیان این‌که کار فرهنگی در مساجد اثرگذار، مردمی و ماندگار است، گفت: توسعه پایدار بدون توجه به پیوست‌های فرهنگی محقق نمی شود
عصرآزادی – سید سعید پیمان؛ یعقوب هوشیار در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه کار فرهنگی در مساجد اثرگذار، مردمی و ماندگار است، اظهار داشت: بودجه فرهنگی شهرداری امسال نسبت به سال گذشته چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت های موجود در شهرداری تبریز در اختیار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: آماده اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و آموزشی با محوریت مساجد هستیم و در این راستا از اجرای طرح های ستاد کانون‌های مساجد استان که در قالب پیوست های فرهنگی شهرداری تبریز تعریف شده باشد، استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی مربیان و فرهنگسراهای زیر نظر شهرداری تبریز در اختیار برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است، گفت: اعتقاد داریم، توسعه پایدار بدون توجه به فرهنگ ممکن نیست.

هوشیار با بیان این‌که همگرایی نهادهای فرهنگی و دینی برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی ضرورتی مهم و انکارناپذیر است، افزود: شهرداری تبریز نیز در راستای مسئولیت‌های مدنی و رسالت فرهنگی خود در راستای ارتقای فرهنگ عمومی شهر تلاش می کند.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری مساجد با ارایه آموزش های تخصصی را مورد تاکید قرار داد.

مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این ستاد در نیمه نخست سال جاری پرداخت و از حمایت شهرداری تبریز در اجرای برنامه های آموزشی ستاد استان تقدیر کرد.

فعالیت ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جریان سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی در دیدار با هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز اظهار داشت: توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری مساجد با ارایه آموزش های تخصصی در اولویت برنامه های ستاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای دانش هنری و کار فرهنگی مدیران مسوول و ائمه جماعت مساجد یکی از اقدامات ویژه ستادهای استانی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و فعال در مساجد به دنبال کار مشترک در جهت ارتقای جایگاه مساجد در معادلات اجتماعی، فرهنگی و … است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تمامی برنامه های تعریف شده در کانون‌های فرهنگی هنری در راستای ایجاد جذابیت در مساجد برای حضور فعال کودکان و نوجوانان در این اماکن امن الهی است، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت دارند که تمامی فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد قابل دسترسی و رصد است.

خداداده با بیان اینکه بیش از ۱۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی فعال است، خاطرنشان کرد: این استان و شهر تبریز این قابلیت را دارد که تبدیل به قطب آموزشی، اردویی و اوقات فراغت کشور و منطقه شمال‌غرب شود.

وی خواستار مشارکت شهرداری تبریز در برگزاری رویدادهای مسجدی با حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد و افزود: در صورت مشارکت و حمایت شهرداری تبریز، آماده اعطای میزبانی یکی از رویدادهای فرهنگی هنری مساجد کشور به تبریز هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.