رئیس دانشگاه آزاد واحد تبریز خبر داد؛

شهر اولین ها میزبان دو رویداد پژوهشی و فناورانه نوین

آرش رنجبران: هدف از همایش های حسابداری و عمران، رفع هزینه‌ های پنهان و سنگین است

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی/ شهرام صادق زاده: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از میزبانی واحد تبریز در برگزاری بیست و یکمین همایش ملی حسابداری ایران، سومین همایش بین المللی حسابداری ایران و اولین همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران خبر داد.
“آرش رنجبران” در نشست خبری برگزاری این رویدادهای پژوهشی و فناورانه به میزبان واحد دانشگاهی تبریز در جمع خبرنگاران گفت: ریشه دانشگاه آزاد تبریز در سال ۱۳۶۱ شکل گرفت و این واحد دانشگاهی امروزه به یکی از واحدهای پیشرو در بحث آموزش و پژوهش تبدیل شده و در چند سال اخیر در این حوزه‌ ها از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی با ذکر این نکته که ایجاد واحدهای دانش بنیان و مجموعه فناورانه در این واحد دانشگاهی حاکی از حرکت جدی این دانشگاه در این حوزه هاست ادامه داد: فعالیت‌ های سالهای اخیر دانشگاه آزاد تبریز در حوزه‌ های پژوهشی شامل ایجاد شرکت‌ های دانش بنیان و مجموعه‌ ها فناورانه نشان از رشد قابل توجه این واحد دانشگاهی دارد.
رنجبران با بیان اینکه همایش حوزه حسابداری در کشور برای اولین بار در یک دانشگاه غیردولتی برگزار می‌شود اظهار کرد: با زحمات بسیار و تامین هزینه‌ ها توسط حامیان متعدد این همایش، هیچگونه بار مالی بر دوش دانشگاه وجود ندارد لذا معاونان وزرات اقتصاد و دارایی، ریاست سازمان بورس کشور، معاونان بانک مرکزی، دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران، مسئولان اتاق های بازرگانی و سایرین در آن حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به همایش ملی عمران نیز تاکید کرد: معتقدیم برگزاری اینگونه همایش‌ ها و اجرای خروجی باعث کاهش سنگین هزینه‌ ها می‌شود، لذا هزینه‌ های ضعف کیفیت که به عنوان هزینه‌ های پنهانی و سنگین عمل می‌ کنند با برگزاری این چنین همایش‌ هایی از بین می‌ روند.
دبیر علمی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری ایران گفت: دانشگاه آزاد واحد تبریز از سال ۱۳۶۷ به عنوان اولین دانشگاه در رشته حسابداری در شمالغرب کشور دانشجوی کارشناسی و از سال ۱۳۸۵ نیز دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کرده و در سال ۱۳۹۳ نخستین ورودی مقطع دکتری پذیرفته است.

“رسول برادران” افزود: با توجه به قدمت این دانشگاه در رشته حسابداری و تاثیرگذار بودن اساتید و دانشجویان آن در سطح کشور، مجوز نخستین مجله پژوهشی به نام این واحد کسب شده که سه شماره آن چاپ و شماره چهارم نیز در کنگره توزیع می‌شود؛ به همین دلیل امتیاز میزبانی همایش به دانشگاه آزاد تبریز اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: میزبانی این همایش به عنوان مهم‌ ترین و معتبرترین همایش حوزه حسابداری در سطح کشور از سال۱۴۰۰ برای اولین بار به یک دانشگاه غیردولتی واگذار شده‌ و افزون بر آن، داوری‌ در ۵ لایه تخصصی از بین ۲۸۰ مقاله واصله انجام گرفته و بیش از ۱۶۰ مقاله پذیرفته شده‌ است.
دبیر اجرایی همایش های ملی و بین المللی حسابداری ایران نیز گفت: با توجه به اینکه ۶۰ حامی مالی و معنوی در این همایش وجود دارد، نیازی به بودجه دانشگاهی نداریم و تلاشمان بر این است که حامیان این همایش در مورد پایداری و تاب آوری کارهای انجام شده را در غرفه‌ها ارائه کنند.
“مهدی زینالی” افزود: تفاهم نامه فی مابین سازمان بورس کشور و دانشگاه آزاد و دو قرارداد برون دانشگاهی با شرکت گاز آذربایجان شرقی و مجتمع مس آذربایجان از جمله اقداماتی است که در این همایش انجام خواهد شد.
دبیر اجرایی اولین همایش ملی عمران نیز گفت: مقاله‌ های ارائه شده در این همایش دارای امتیاز پژوهشی در مقطع ارشد و دکتری خواهند بود و از همه شرکت‌ ها، صاحبان صنایع برای حضور در این همایش سه روزه دعوت می‌کنیم تا دستاوردها و محصولات جدید را در نمایشگاه جانبی این همایش ارائه کنند.
“روزبه دبیری” افزود: این همایش در ۱۴ محور ژئوتکنیک و زمین شناسی، مدیریت منابع آب، کارآفرینی و اقتصاد در عمران، سازه‌ های دریایی، راه و ترابری، نقشه برداری، مدیریت ساخت، سازه و زلزله، مدیریت بحران، انرژی و ساختمان، سازه‌ های هیدرولیکی، رفتارنگاری و ابزار دقیق سازه‌ها، اینترنت اشیا و ساختمان‌ های هوشمند و مصالح و فناوری‌ های نوین در مهندسی عمران برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است بیست و یکمین همایش ملی حسابداری ایران به همراه سومین همایش بین المللی حسابداری با محوریت آینده پژوهشی در حسابداری، گزارشگری پایداری و تاب آوری کسب و کارها روزهای ۱۲ و ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۲ و اولین همایش ملی کابرد فناوری‌ های نوین در مهندسی عمران از ۷ الی ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ و همزمان با روز مهندس در دانشگاه آزاد واحد برگزار می‌شود که محوریت برگزاری این همایش نیز نگاه فناورانه به موضوع مهندسی عمران خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.