برنامه خاکسپاری محمدرضا راشدمحصل مشخص شد

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدرضا راشدمحصل روز جمعه، ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر محمدرضا راشد محصل، نویسنده، پژوشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی روز جمعه ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۰ در بهشت رضای مشهد، بلوک ۴۲ (قطعه نام‌آوران) برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم این چهره فرهنگی روز شنبه ۲۲ مهرماه از ساعت ۱۹:۳٠ تا ۲۱ در مسجد غدیر باباعلی واقع در بلوار ارشاد (محله ششصد دستگاه) مشهد برگزار خواهد شد.

محمدرضا راشدمحصل، نویسنده، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی، خردادماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در روستای افضل‌آباد ماژان از توابع خوسف بیرجند متولد شد و ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ در ۸۷ سالگی از دنیا رفت. او پس از طی دوره‌های عالی تحصیلی در سال ۱۳۵۳ مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی را گرفت.

راشدمحصل بیش از ۸۰ مقاله و کتاب نوشته است که از جمله کتاب‌های او می‌توان به «پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی»، «گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح»، «نشانه‌شناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث»، «تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند»، «فارسی عمومی» (با همکاری دکتر بهنام‌فر و دکتر محمّدی)، «داستان گشتاسب در دو نگاه» (پیکره‌شناسی و دریافت‌های اجتماعی)، «نظارت بر تهیه و چاپ سه کتاب شاهنامه‌پژوهی و «خیّام‌شناخت و عطّارشناخت» (ویژه‌نامه‌های فردوسی، خیّام و عطّار) اشاره کرد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.