رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد؛

سرمایه گذاری در تولید برق باید تخصصی باشد

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز گفت: همه واحدهای تولیدی نمی‌ توانند در حوزه نیروگاهی سرمایه گذاری کنند و نیاز به عملکرد تولیدکنندگان تخصصی دراین زمینه است.
“امید اسمعیل ظفر” در جلسه مشترک کمیسیون های معادن، فلزات و صنایع که با هدف بررسی روش های تامین انرزی پایدار واحدهای صنعتی و افزایش بهره وری در حوزه انرژی همچنین بررسی مشکلات معاملات با شرکت‌ های تجاری و بازرگانی برگزار شد برگزاری برنامه تکریم کریم را یکی از اقدامات ارزشمند در استان برشمرد و افزود: امیدواریم گرامیداشت قهرمانان استان و کشور در زمان حیات ایشان رخ بدهد و تجلیل شوند.
وی با اشاره به نبرد رخ داده در غزه اضافه کرد: امیدواریم در هیچ جای دنیا جنگی رخ ندهد و جنایاتی که امروز اسرائیل بر علیه مردم بی دفاع غزه مرتکب می‌ شود نابخشودنی است.
ظفر در ادامه با بیان اینکه تامین انرژی صنایع از جمله گاز و برق یکی از چالش‌های آذربایجان شرقی است تاکید کرد: با توجه به شرایط استان و با همکاری کمیسیون صنایع به دنبال راهکارهایی هستیم که با پیشنهاد اعضا حاصل می‌ شود و چالش‌ های مربوطه حل شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه انرژی برق در استان با نظریات مختلفی روبرو است یادآور شد: باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا سرمایه گذاری در استان توجیه پذیر است یا نه و باید متخصصان امر در این زمینه نظر دهند.

رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: در زمینه سرمایه گذاری حوزه برق تولیدکنندگانی مانند فولاد نمی‌ توانند تولیدکنندگان خوبی باشند بلکه در حوزه تخصصی خود می‌ توانند ورود خوبی داشته باشند و به عبارت دیگر همه صنایع نمی‌ توانند در حوزه برق سرمایه گذاری کنند.
ظفر یادآور شد: یک مجموعه نمی‌ تواند در تمام زمینه ها حضور داشته باشد چرا که در این صورت نخواهد توانست در زمینه تخصصی خود نقش آفرینی کرده و دچار مشکلات بیشتری خواهد شد.
وی عنوان کرد: بهترین کار این است که با تامین منابع از بورس واحدهای تخصصی در حوزه هایی مانند تولید برق وارد شده و تامین انرژی را انجام دهند.
ظفر با بیان اینکه در نامه ای از ۴ شرکت فولادی استان در حوزه عمل به تعهدات خود در حوزه انرژی و سهمیه ای که از دولت گرفته اند سوال خواهد شد گفت: این شرکت ها سهمیه گازی دریافت کرده اند تا به تعهداتی در حوزه انرژی عمل کنند اما متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: به مدیران برق آذربایجان شرقی هم نامه ای نوشته شده و از آنان اطلاعات بیشتر در حوزه نیروگاهی کسب شده و تبادل نظر می‌ گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.