سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز – اورمیه

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز – اورمیه گفت: جهت اتمام این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
حیدر فتح‌زاده در حاشیه بازدید از قطعه ۶ پروژه آزاد راه اورمیه – تبریز در گفتگو با خبرنگاران افزود: کنارگذر جنوبی دوم تبریز در قالب قطعه ۶ طرح ملی مشارکت در احداث آزادراه تبریز – اورمیه در دست اجراست.
وی اضافه کرد: این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر است که از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غربی تبریز شروع و به تقاطع آزادراه تبریز – زنجان با سه‌ راهی اهر به جاده قدیم ختم می‌ شود.
فتح‎زاده ادامه داد: از اهداف این طرح می‌ توان به ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌ های حمل‌ و نقل کشور در استان آذربایجان شرقی، تسهیل ارتباط با سایر استان‌ ها، تکمیل شبکه آزادراهی شمال غرب کشور در محدوده شهر تبریز و نیز عدم ورود ترافیک برون‌ شهری به بزرگراه شهید کسائی در راستای کاهش بار ترافیکی آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: تکمیل این قطعه به‌ عنوان شبكه‌ ای كارآمد، ايمن و مطابق با استانداردهاي فني و متناسب با تقاضاي حمل‌ و نقل استان موجب اتصال آزادراه‌ های تبریز – زنجان – تهران به تبریز – اورمیه و تبریز – مرند – بازرگان به‌ عنوان مسیر ترانزیت اروپا خواهد بود.
وی توضیح داد: در حال حاضر فاز اول قطعه ۶ از کیلومتر ۵ الی ۲۱ به طول ۱۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالغ‌ بر ۵۵.۵ درصد در حال اجرا می‌ باشد.
فتح‌زاده ابراز داشت: اتمام قطعه ۶ و اتصال آن به بزرگراه اورمیه و تبریز موجب کاهش ترافیک در اتوبان شهید کسایی و تسریع در حمل و نقل به سمت غرب کشور می شود.
این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز – اورمیه گفت: جهت اتمام این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.