در دیدار با مدیران ارشد شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام شد؛

رفع نیازهای علمی و فناوری صنایع نفتی کشور توسط دانشگاه صنعتی سهند

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: رئیس دانشگاه صنعتی سهند گفت: این دانشگاه به عنوان بهترین بازو برای واحدهای تحقیق و توسعه صنایع نفتی آمادگی رفع نیازهای علمی و فناورانه و ارائه ایده های نوین در صنعت نفت را دارد.
“اسماعیل فاتحی فر” در دیدار با مدیران ارشد شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به انجام پروژه های استراتژیک، کلان و بسیار مهم حوزه های مختلف توسط دانشگاهیان دانشگاه صنعتی سهند افزود: هم اکنون دو پروژه کلان  نفتی توسط اساتید این دانشگاه در حال انجام است.
وی با اشاره به همکاری های تنگاتنگ تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه صنعتی سهند و شرکت های نفتی کشور اظهار کرد: دانشگاه صنعتی سهند همواره به دنبال توسعه و ارتقای سطح تکنولوژی صنعت نفت کشور است.
فاتحی فر با اشاره به اهمیت تامین نیروهای متخصص و خبره از طریق انجام بورسیه تحصیلی اظهار کرد: صنایع می توانند با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیروهای متخصص موردنظر خود را از طریق جذب دانشجوی بورسیه تامین کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی سهند برترین مرکز رشد دانشگاهی کشور در سال ۱۴۰۱ است اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و فناور با پتانسیل ها و توانمندی خود در این مرکز رشد مستقر هستند که می توانند همکاری خوبی با صنعت نفت داشته باشند.
دانشگاه صنعتی سهند ارتباط بسیار تنگاتنگی با صنایع کشور دارد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند نیز گفت: دو پژوهشکده نفت و گاز و مواد پلیمیری و ۳۴ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی سهند فعالیت می کنند.
طباطبایی نژاد با اشاره به استقرار ۵۴ شرکت فناور و دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه افزود: دانشگاه صنعتی سهند ارتباط بسیار خوبی با صنایع دارد و طرح های پژوهشی خارجی و قراردادهای انتقال فناوری متعددی توسط دانشگاهیان با صنایع منعقد شده است.
به گفته وی ۳ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در لیست یک درصد دانشمندان برتر جهان و ۱۱ نفر نیز در فهرست اساتید دو درصد برتر جهان قرار دارند.
تمام پروژه ها پیوست های فناوری را مورد توجه قرار خواهد داد
رئیس پژوهش و توسعه شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز با ابراز استقبال از همکاری با شرکت های فناور و دانش بنیان گفت: به دبنال بهره مندی حداکثری از ظرفیت طراحی و تولید محصولات با تکنولوژی بالا داخلی هستیم.
ابراهیمی اعلام کرد: شرکت مهندسی و توسعه نفت یک شرکت عملیاتی در حوزه توسعه نفت است که اکنون بالای ۴۰ میلیارد دلار قرارداد فعال دارد.
به گفته وی، به زودی در تمام پروژه های این شرکت پیوست های فناوری مورد توجه قرار خواهد گرفت و بهره مندی حداکثری را از اکو سیستم و توانمندی های دانشگاه مدنظر قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است در این دیدار روسای دانشکده های دانشگاه صنعتی سهند توانمندی ها و زمینه های همکاری مشترک را بیان کرده و مدیران ارشد شرکت مهندسی و توسعه نفت از پژوهشکده ها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی و شرکت های دانش بنیان دانشگاه بازدید به عمل آورند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.