سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

افتتاح پروژه آبرسانی به هوراند از دره‌ رود تا بهمن ۱۴۰۲

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبار مورد نیاز پروژه آبرسانی به شهرستان هوراند از دره‌ رود از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین و این پروژه تا بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.
حیدر فتح زاده در جریان سفر یک روزه خود به هوراند از پروژه آبرسانی این شهر از دره‌ رود بازدید و اظهار کرد: این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر از دره رود شروع می شود و با عبور از نقاط صعب العبور از طریق لوله و پمپاژ آب به شهر هوراند می رسد.
وی با بیان اینکه شهر هوراند به دلیل نبود آب پایدار در طول سال و بخصوص در فصل تابستان همواره با کمبود و قطعی آب مواجه بوده است افزود: از طریق این آبرسانی آب شرب بیش از ۶ هزار نفر جمعیت شهر هوراند تامین خواهد شد.
فتح زاده ابراز داشت: این پروژه در راستای محرومیت زدایی بوده و اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین و پروژه تا بهمن ماه ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه به بازدید خود از پل روستای تازه کند بر روی رودخانه دره رود شهرستان هوراند که در سیل اخیر تخریب و رفت و آمد بیش از ۷ روستا را با چالش مواجه کرده بود اشاره و اضافه کرد: بازسازی این پل با بهره گیری از توان و امکانات محلی، راهداری استان و همچنین تامین بخشی از اعتبار از محل محرومیت زدایی صورت می ‎گیرد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی سپس به بازدید از مجتمع اداری شهرستان هوراند با پیشرفت بالای ۸۰ درصد که تا پایان سال افتتاح خواهد شد پرداخت و در جریان امکانات و فضاهای آموزشی این شهرستان قرار گرفت.
فتح زاده در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان هوراند در جلسه بررسی چالش‌ ها و مشکلات این شهرستان حضور یافت و با تبیین شاخص های اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی و شهرستان های استان، اقدامات انجام گرفته در شهرستان هوراند در طی دو سال اخیر را بیانگر توجه دولت به مناطق محروم دانست و ملاک اصلی توزیع اعتبارات در شهرستان‌ ها را شاخص های محرومیت در بخش های زیربنایی و اجتماعی اعلام کرد.
شایان ذکر است فرماندار هوراند نیز با تبیین شاخص های اجتماعی، فرهنگی و جمعیتی این شهرستان از اقدامات انجام گرفته در ارتباط با انتقال آب از دره رود به طول ۲۰ کیلومتر، تعریض جاده اهر – هوراند و رفع موانع خطرناک در مسیر، پیگیری سیاست های الگوی کشت، ساختمان شهرک اداری و بیمارستان شهرستان، به نیازمندی های این شهرستان در ارتباط با عدم وجود نمایندگی ادارات در سطح آن اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.