شهردار تبریز خبر داد؛

اجرای ۶ تقاطع غیرهمسطح در کلانشهر تبریز

شهردار تبریز در بازدید از پروژه‌های کلان شهری، اجرای شش تقاطع غیرهمسطح در یک سال را نشانگر توان فنی و اجرایی و پشتیبانی شهرداری تبریز دانست.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، یعقوب هوشیار در بازدید از پروژه‌های کلان عمرانی شهر اظهار کرد: ۶ تقاطع غیر همسطح جدید که عملیات اجرایی آنها از هفته دولت سال جاری آغاز شده، با بهره‌گیری از توان فنی، اجرایی و پشتیبانی در دست اجرا است.

وی افزود: با بهره برداری از این تقاطع‌های غیر همسطح، شاهد کاهش ترافیک شهری و تسهیل تردد شهروندان خواهیم بود.

وی با اشاره به نصب تابلو روزشمار در محل پروژه‌های جدید عمران شهری اعلام کرد: طبق وعده‌ای که به شهروندان داده‌ایم، طرح‌های عمرانی در موقع مقرر افتتاح و بدون تشریفات به بهره‌برداری می‌رسند.

هوشیار تقاطع غیر همسطح قراملک را یکی از پروژه‌های ترافیکی سال جاری معرفی و گفت: تقاطع غیر همسطح قراملک یکی از پروژه‌های ترافیکی شهر در سال جاری است که با تکمیل این پروژه شاهد تسهیل تردد شهروندان در غرب تبریز و روان‌سازی ترافیک در این مسیر خواهیم بود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح قراملک با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان و به طول ۷۲۰ متر و عرض ۲۱.۲ متر در راستای روان‌سازی ترافیک جاده سنتو میدان کارگر در حال اجرا است که ۱۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سوم خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح قراملک در سطح محدوده شهرداری منطقه ۶ تبریز قرار داشته و با کارفرمایی شهرداری منطقه ۲ است و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان در دست احداث است.

وی همچنین در بازدید از تقاطع غیر همسطح معلم نیز گفت: در حال حاضر این پروژه از روند عملیاتی و اجرایی خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود مطابق زمانبندی ارائه شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان و به طول ۸۰۰ متر و عرض ۱۶ متر با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان در دست احداث است که این پروژه نیز مطابق روزشمار نصب شده سوم خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشیار با بیان این‌که هدف از اجرای این پروژه کاهش ترافیک خیابان نظام پزشکی به طرف چایکنار است، تاکید کرد: این پل به صورت دو بانده بوده و به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال و دهانه‌های طولانی‌تر، دارای معماری خاص و دوام بیشتر است.

شهردار تبریز در بازدید از پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد نیز گفت: تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد به اتوبان پاسداران، انتقال مسیر دو طرفه میدان آذربایجان-فهمیده و اتصال اتوبان تبریز-بازرگان به ضلع جنوبی و شمالی اتوبان پاسداران را تسهیل می‌کند که با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در دست مطالعه و اجرا است.

وی یادآور شد: هدف از اجرای تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد-پاسداران، اتصال شرق پاسداران به حیدرآباد به طول ۴۶۰ متر است که در آینده امکان دسترسی این اتوبان از سمت میدان آذربایجان به بزرگراه شمال‌غرب تبریز (ارس) را تأمین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶ پروژه تقاطع غیرهمسطح اجرایی شد و امسال نیز عملیات اجرایی ۶ پروژه آغاز شده است که نشان از توان فنی و مهندسی و اجرایی شهرداری تبریز است.

منبع/ مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.