معاون محیط زیست و خدمات شهری تبریز:

اصلی‌ترین عامل گرفتگی کانال‌ها و آب‌روهای تبریز تجمع زباله است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز، عمده‌ترین دلیل گرفتگی آب‌روها و کانال‌ها در زمان بارش باران را تجمع زباله در طول کانال‌ها و آب‌روها دانست.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، پرویز عباس‌نژاد با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارش باران در روزهای اخیر، اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری به صورت استقراری در تمامی نقاط حساس شهر مستقر بوده و در صورت بروز مشکلی با تمام توان به دنبال رفع آن در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

وی با تاکید بر این‌که اصلی‌ترین عامل گرفتگی کانال‌ها و آب روها در زمان بارش تجمع زباله در کانال‌ها، زیر پل‌ها و آب روها است، تشریح کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم جدا از رهاسازی زباله و نخاله در کانال، آب روها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به این‌که سیلاب در مسیل‌های مناطق بالا دستی شهر در نقاط مختلفی به کانال‌ها هدایت می‌شوند، عنوان کرد: از دیگر مسائلی که تأثیر بسزایی در نحوه مدیریت روان آب‌ها به خصوص در زمان بارش شدید باران مطرح می‌شود، ضرورت اصلاح ورودی و مسیر کانال‌های احداثی در سطح شهر است تا بتوانیم مدیریت مناسبی در این زمان‌ها داشته باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری تبریز خاطرنشان کرد: بازبینی، تعمیر و اورهال پمب‌های آب مورد نیاز در نقاط حساس به صورت دقیق کنترل می‌شود و این پمپ‌ها در مسیرها و نقاطی که مشکل تخلیه آب وجود دارد استقرار می‌یابند.

وی با اعلام این‌که در طول سال کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر به صورت مداوم لایروبی می‌شوند، گفت: طراحی صحیح و اصولی کانال‌های هدایت آب و جلوگیری از رسوب‌گیری این کانال‌ها نقش بسزایی در کنترل بهینه سیلاب در مواقع بحرانی دارد و چون سطح مقطح برخی کانال‌ها در سطح شهر متناسب با میزان حجم بالای روان آب در مواقع بارش شدید نیست.

منبع/ مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.