مدیر ستاد دیه استان خبر داد؛

آزادی ۴۲۷ زندانی در سال ۱۴۰۲ از زندانهای آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۴۲۷ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و مردم نوع دوست استان از زندان‌ ها آزاد شده و به کانون گرم خانواده بازگشتند.
رسول تقی پور افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده فوق، تعداد یک نفر به علت حوادث کارگاهی، ۲۳۸ نفر بدهکار مالی و ۱۸۸ نفر در خصوص مهریه و نفقه از زندان آزاد شدند.
وی کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده را معادل ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این مبلغ ۴۲۲ میلیارد تومان از طریق پذیرش اعسار یا همان تقسیط از سوی مراجع قضایی، ۱۹ میلیارد تومان توسط گذشت رضایتمندانه، ۲۴ میلیارد تومان نیز از طریق کمک ویژه به صورت بلاعوض، ۱۲ میلیارد با پرداخت تسهیلات و ۳ میلیارد تومان با آورده خانواده تامین شده است‌.
تقی پور یادآور شد: از تعداد زندانیان آزاد شده در ۷ ماهه امسال ۱۰ نفر شامل زندانیان زن و ۴۱۷ نفر شامل زندانیان مرد بوده اند.
وی تاکید کرد: تا به امروز از زمانی که سنت حسنه ضیافت و احسان مرحومین در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز شروع شده است حدود ۳ هزار و ۹۰۰ خانوار در این امر خیر سهیم شده و هزینه های مراسم ترحیم متوفیان خود را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی اهدا کرده اند.
تقی پور خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر در تبریز شاهد یک امر ارزشمند بودیم که در ترحیم مراسم دو نفر از پیشکسوتان حوزه صنعت فولاد و همچنین حوزه مواد غذایی خانواده های متوفیان، دوستان، آشنایان و صاحبان صنایع در آزادی بیش از ۹۳ زندانی غیرعمد مشارکت داشتند که در نوع خود بی نظیر بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.