بزرگداشت مَرد صنعت و هنر آذربایجان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد؛

پرویز کلینی نمونه فراموش نشدنی هنر و اقتصاد

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: به پاس یک عمر تلاش های مَرد هنر، اقتصاد و صنعت آذربایجان – پرویز کُلینی – مراسم بزرگداشت ویژه ای در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد و از خدمات او تجلیل به عمل آمد.
اتاق بازرگانی باید بیشتر در حوزه هنر و اندیشه ورود کند
در این مراسم، نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: پرویز کلینی شناخته‌ شده‌ تر از آن است که بخواهیم از فعالیت‌ های او صحبت کنیم و ناگفته، کارنامه وی نشان می‌ دهد که در حوزه مسئولیت اجتماعی تاکنون چه کرده‌ است.
مسعود بنابیان افزود: یکی از افتخارات تبریز قدمت و سابقه خوب این شهر و فعالیت دیرپای اتاق بازرگانی به عنوان اولین اتاق تجارت کشور است و وقتی کسی مثل پرویز کلینی بدون هیچ چشمداشتی در هیئت نمایندگان این ارگان فعالیت ثمربخشی دارد، یعنی به وظیفه خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به خوبی عمل کرده است، چرا که رابط بخش خصوصی و دولت بودن در شرایط سختی که داریم، کار بسیار مشکلی است.
وی اضافه کرد: اتاق تبریز نه تنها در حوزه اقتصاد بلکه در حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی نیز یکی از قدیمی‌ ترین‌ ها و اصیل‌ ترین‌ هاست اما با این حال باید تلاش کنیم بیشتر و بیشتر در حوزه هنر و اندیشه ورود کنیم.
بنابیان تاکید کرد: در این حوزه به تمام هنرمندان و صاحبان اندیشه نیاز داریم و معتقدیم اتاق بازرگانی تبریز متعلق به همه شهروندان است و ما قصدمان این است که با کمک صاحبان هنر از حرکت تک‌ بعدی خارج شده و در راه هنر و اندیشه گام برداریم.
شهر تبریز باغ استعدادهای بزرگ است

رئیس وقت کتابخانه تربیت نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌ های هنری و اخلاقی پرویز کلینی گفت: کلینی برای من مثل یک الگو است چرا که در سخت‌ ترین شرایط توانست هنر و اقتصاد را همزمان در زندگی خود و در شهر تبریز پیش ببرد.
عبداللهی فرد افزود: تبریز در تمام زمینه‌ ها باغ استعدادهای بزرگ و دارای شخصیت‌ های برجسته است و در برخی موارد احساس می‌ کنم در حق بسیاری از این بزرگان کم‌ لطفی شده است.
وی تأکید کرد: به همین خاطر ما قدم به قدم پرویز کلینی را در تمام عرصه‌ های فعالیتش تعقیب کرده‌ ایم و معتقدیم که پرویز کلینی هنرمندی تحسین‌شده است و قطعاً در موفقیت گروهی از هنرمندانی که تحت عنوان گروه تئاتر امروز با وی همکاری کرده‌اند، تأثیر مهمی داشته است.

خدای بزرگ امانت خود را به دست انسان عاشق سپرده است

عضو هیئت بازبینی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی و عضو گروه تئاتر امروز نیز در خصوص شخصیت پرویز کلینی گفت: خدای بزرگ امانت خود را به دست انسان عاشق سپرده است و این عشق در هر کسی باشد قابل تمجید و تعظیم است که پرویز کلینی و اعضای گروه تئاتر امروز مزین و مجهز به عشق بودند که همانا عشق به هنر است.
مهدی لزیری افزود: اعضای این گروه هر یک جزیره‌ ای بودند که به تنهایی مشغول کار بودند اما با جذبه‌ عشق به تئاتر به مدیریت کلینی کنار یکدیگر جمع شدند و نتیجه آن، فعالیت بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر این گروه بود.
وی تأکید کرد: کلینی نه فقط در تئاتر و هنر بلکه در حوزه اقتصاد و در زمینه دوستی نیز نمونه و فراموش‌ نشدنی است.


آرزویم ایجاد یک مجموعه تئاتر برای جوانان تبریز است

پرویز کلینی ممقانی نیز در مراسم بزرگداشت خود گفت: فعالیت تئاتری من و دوستانم به دوران دانش‌ آموزی بر می‌ گردد و برنده شدن ما در مسابقات تئاتر دانش‌ آموزی نقطه آغاز فعالیت تئاتری ما شد و تنها دلیل ماندن ما در این مسیر فقط و فقط عشق به تئاتر بود و در آن دوران مسئولانی داشتیم که تمام قد از ما حمایت می‌ کردند.
وی افزود: من معتقدم تئاتر در عرصه زندگی و جامعه نقش بسیار پررنگی دارد و آرزو دارم که جوانان تحصیلکرده‌ ای که امروز در عرصه تئاتر فعالیت دارند، علیرغم محدودیت‌ های فراوان و موانع، بتوانند ثابت قدم باشند.
کلینی در پایان اضافه کرد: من گرچه در حال‌ حاضر در عرصه تئاتر فعالیتی ندارم اما هر جا صدای تئاتر وجود دارد، من نیز در آن صدا نقشی دارم اما آرزوی بزرگم این است که بتوانم یک مجموعه تئاتری برای جوانان هنرمند در تبریز ایجاد کنم و اگر موفق به این کار شوم رسالت شخصی و تئاتری خود را ایفا کرده‌ ام.
شایان ذکر است این ویزه‌ برنامه با استقبال پرشور اهالی صنعت و هنر آذربایجان شرقی همراه بود و در پایان مراسم، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با اهدای تندیس و هنرمندان پیشکسوت تئاتر با اهدای هدیه و گل از پرویز کلینی ممقانی تقدیر نمودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.