رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

رتبه اول آذربايجان شرقی از نظر صدور سند اراضی کشاورزی کشور

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: رئيس سازمان جهاد کشاورزی آذربايجان شرقی گفت: طبق قولی که به وزير جهاد کشاورزي داده ايم تمام اراضي کشاورزی بدون سند این استان تا پايان سال ۱۴۰۳ سنددار می شود.
اکبر فتحي ادامه داد: آذربايجان شرقي از نظر صدور سند براي اراضي کشاورزي رتبه اول کشور را دارد که اين موفقيت نتيجه همکاري کشاورزان، اداره کل ثبت اسناد و امور اراضي کشاورزي استان است و همچنان با سرعت بيشتر ادامه دارد.
وی با بيان اينکه تا قبل از دولت سيزدهم برای ۲۸ هزار و ۴۴ هکتار از اراضي کشاورزي استان سند صادر شده بود افزود: اين رقم در ۲ سال فعاليت دولت سيزدهم با بيش از ۱۶ برابر رشد به ۴۵۶ هزار و ۲۹۲ هکتار رسيد.
فتحي اظهار کرد: ۱۰ درصد امور حوزه کشاورزی مربوط به امور اراضی است اما ۹۰ درصد حاشيه‌ ها از اين حوزه نشات گرفته و تعيين تکليف اراضي که محل تداخل منابع طبيعي و کشاورزان است از اولويت‌ هاي جهاد کشاورزي است.
وي با اعلام اينکه از مجموع سه هزار و ۱۰۰ پلاک موجود در بخش کشاورزی آذربايجان شرقی يکهزار و ۷۰۰ مورد آن بدون تداخل است گفت: تلاش خواهيم کرد تا پايان سال در ديگر پلاک‌ ها تداخل موجود را برطرف کنيم.
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي همچنين از تلاش و پيگيري اين سازمان براي پرداخت مطالبات کلزاکاران استان خبر داد و افزود: قسمت عمده اي از مطالبات پرداخت شده و جهاد کشاورزي پي گير اين موضوع تا رسيدن به نتيجه مطلوب خواهد بود.
فتحي تاکید کرد: البته کشت کُلزا در قالب کشت قراردادی و از سوي تعاون روستايي انجام شده و يکي از شرکت هاي اين تعاوني کلزاها را خريداري کرده و به يک واحد روغن کشي فروخته است که با طي شدن روند قانوني و اداري، قول داده شده که مطالبات تا پايان ماه جاري پرداخت شود و من از اين بابت از کشاورزان استان عذرخواهي می کنم.
وي در مورد امهال تسهيلات بانکي کشاورزان استان نيز یادآور شد: اگر محصولات کشاورزی خسارت ديده باشد با استفاده از ظرفيت های قانونی و تامين منابع، وام ها و تسهيلات پرداخت شده به کشاورزان شامل استمهال می شود و با اولويت بندي از سوي بانک هاي عامل، اين تسهيلات از کلان تا خرد، مشمول مهلت دهي مي شود.
فتحي در مورد يکپارچه سازي اراضي کشاورزي نيز با بيان اينکه عمده مشکل ما در اين زمينه، خود کشاورزان هستند، گفت: اگر کشاورز مايل به يکپارچه سازي باشد شامل موارد تشويقی نيز می گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.