شهردار تبریز خبر داد:

اتمام فاز اول پروژه نجات تبریز

شهردار تبریز از اتمام فاز اول پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب خبر داد و گفت: خروج این منطقه بزرگ از بن بست، موجب توسعه فعالیت حمل و نقل عمومی در این محدوده خواهد شد.
عصرآزادی – سید سعید پیمان؛ یعقوب هوشیار امروز در نخستین قرار خدمت از دور پنجم قرارهای خدمت شهرداری تبریز در بازدید از پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب اظهار کرد: عملیات اجرایی اعم از تملک و تخریب در ۸۰۰ متر اولیه این پروژه  به اتمام رسیده است.

وی طول این پروژه را ۱۶۰۰ متر عنوان کرد و افزود: برنامه اول در این پروژه اجرای دو باند تندرو و باندهای کندرو برای دسترسی محلات به این مسیر است.

هوشیار با اشاره به اتمام عملیات خاکبرداری گفت: اعتبار اولیه پروژه ۴۰ میلیارد تومان است که در سه فاز طراحی شده است. فاز اول آن توسط شهرداری منطقه ۱۰ تبریز در حال اجراست و شهرداری منطقه ۱ نیز اجرای دو فاز دیگر آن را بر عهده گرفته است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین و پایدارسازی این مناطق، احیاء بافت های قدیمی و فرسوده شهری، کمک به روان سازی ترافیک، خروج محلات و معابر شهری از بن بست چندین ساله و رفع خطر از محلات پروژه ۴۵ متری انقلاب در حال اجراست.

هوشیار یادآور شد: با توجه به اهمیت پروژه‌های مسیرگشایی در کاهش محرومیت محلات کم‌برخوردار، روند اجرایی تملک و آزادسازی املاک و واحدهای واقع در مسیر این پروژه به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۴۵ متر در حال انجام است که از مجموع ۳۳۰ واحد مسکونی در این مسیر، ۶۱ باب ملک مسکونی در فاز اول تملک و تخریب شده است.

پروژه ۴۵ متری انقلاب که از آن به عنوان پروژه نجات تبریز هم یاد می شود، در متراکم ترین منطقه کم برخوردار و حاشیه نشین تبریز اجرا می شود و خیابان انقلاب را به اتوبان پاسداران متصل می کند و در مسیر خود، از کوثر شرقی و طرلان دره سی نیز عبور می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.