ابراز همدردی دانش آموزان ایران با دانش آموزان فلسطین به مناسبت روز ۱۳ آبان از نگاه "عصرآزادی"

یک گام تا پیروزی

در قطعنامه پایانی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ تاکید شده که کشورهای اسلامی و مستقل با قطع روابط سیاسی، اقتصادی با اسرائیل وظیفه انسانی خود را به جا آورند

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب، نماد استکبارستیزی مردم ایران و یادآور شکست نظام سلطه به سرکردگی آمریکاست که به تعبیر امام راحل، انقلاب دوم نامیده شده و معادلات سیاسی دنیا را دچار دگرگونی کرد و الهام‌ بخش ملت‌های مظلوم و آزاده در برابر ظلم و ستم چپاول گران و قدرت‌ های زورگو شد که همانا تبعید ایشان در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ به ترکیه، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌ آموز نام گرفت و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ همگی عنوان این سه واقعه تاریخی است.
در روز ۱۳ آبان ۱۴۰۲ مردم سراسر کشور پا به پای دانش آموزان با شعار محوری “نظم نو جهانی با نسل آرمانی” در راهپیمایی این یوم الله و در حمایت از کودکان و نوجوانان غزه، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند تا بار دیگر با دانش آموزان ستم دیده فلسطین اظهار همدردی نمایند.
دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی با در دست داشتن پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در شهر‌ها و روستا‌های کشور به میدان آمدند تا با برگزاری راهپیمایی باشکوه، مُشتی بر دهان مستکبران دوران به ویژه آمریکا و اسرائیل وارد کرده و بار دیگر به جهانیان اعلام کنند که با انزجار از جنایت‌ های خونخواران جهان هستی، همواره حامی مردم مظلوم فلسطین هستند…

◾️تاریخ ۱۳ آبان چه می گوید

یوم الله ۱۳ آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان مانده و درس فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان سراسر جهان باشد که با ابرقدرت های چپاول گر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.
روز ۱۳ آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کرده و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند، پیام روز دانش آموز به مسلمانان این است که تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز بایستند و فقط در پیش گاه خدا به کرنش بنشینند و تا همیشه زمان در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت ها سرتسلیم فرود نیاورند.
بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید وطن در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند به طوری که این عزیزان بودند که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند، در حقیقت، این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای کوبنده و مشت های گِرِه خورده، پایه های حکومت پهلوی دوم را سست کرده و لرزه بر اندام زمام داران کاخ های طلایی انداختند.
به بیان بهتر این، جوانان شجاع بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران جهانی بستیزند و اینک و با توجه به آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، بر دانش آموزان ماست که سهم مهمی در مبارزه با استکبار بر عهده گرفته و همچون گذشته، از پیشگامان این قیام ملّی باشند.

◾️۱۳ آبانی ها چه می گویند

یک دانش آموز مقطع متوسطه با اشاره به اینکه به برکت انقلاب، امروز ملت ایران پرچمدار جبهه مقاومت و مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی هستند گفت: وحدت، مهمترین رمز پیروزی مسلمانان است و در آموزه‌های دینی همواره بر حفظ اتحاد در بین امت اسلامی سفارش شده است لذا برای مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان باید همه مسلمانان در کنار هم باشند.
سمیه نورعلیزاده به رشادت‌های شهدای جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: طرح‌ های تفرقه افکنانه استکبار جهانی با تدابیر شهید سلیمانی با شکست مواجه شد و امروزه نیز شاهد مقاومت مثال زدنی مردم یمن، سوریه و لبنان در مقابل جبهه استکبار جهانی هستیم.
وی اضافه کرد: بدون شک پیروزی با جبهه مقاومت و مظلومان جهان است و دشمنان باید بدانند که مسلمانان منطقه بیدار شده اند و دانش آموزان این کشورها نیز همواره به فکر کودکان و نوجوانان فلسطینی هستند.
یک دانش آموز کلاس دهم نیز با ذکر این نکته که انقلاب ایران موجب بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه شده است گفت: تشکیل نیروهای مقاومت مردمی در کشورهای منطقه در مقابل دشمنان از برکات آن است زیرا بیداری در بین ملت‌ های مسلمان، حرکت به سوی حمایت از مظلومان جهان می باشد.
پریسا محمدی افزود: با مطالعه تاریخ معاصر کشورمان در می یابیم که با پیروزی انقلاب، تحول بزرگی در بین ملت ایران ایجاد شد و امروز ملت مسلمان ایران به الگویی برای دیگر ملت‌ های مسلمان جهان تبدیل شده اند.
فاطمه صلابتی – دانش آموز کلاس دوازدهمی – هم که در حال راهپیمایی روز ۱۳ آبان بود ایران امروز را در بعد سیاست، دارای یک مکتب سیاسی موفقیت آمیز در برابر مکاتب سیاسی دنیا دانست و گفت: کشور ما امروز در بعد حقوقی، یک مردم سالاری و قانون اساسی مترقی دارد و در بعد فرهنگی نیز یک گفتمان سازی تعالی بخش و عدالت گرا دارد کمااینکه اقتدار امنیتی و دفاعی مثال زدنی اش در بین کشورهای جهان، مراتب بسیار عالی و تحسین برانگیزی را کسب کرده است.

◾️۱۳ آبان ۱۴۰۲ چه می گوید

در میان هجمه ناجوانمردانه رژیم اسرائیل به مردم و دانش آموزان فلسطینی در طول سالیان متمادی، رسالت کشور‌های اسلامی و وظیفه مسلمانان کل جهان، حمایت و هدایت مالی و زبانی از مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه است و حتی در صورت نیاز باید وارد این کارزار و مبارزه شوند!
کشتار مسلمانان در غزه و سکوت جوامع جهانی باعث شده تا اسرائیلی ها از ابتدای حمله به نوار غزه حدود ۱۰ هزار مسلمان را مقابل چشمان همه مسلمانان و سایر مردم جهان به شهادت رسانند در حالی که اگر جوامع اسلامی از همان ابتدای امر، برخورد جدی و دندان شکن با این ظالمان و حامیان آنها داشتند این طور نسل‌ کشی انجام نمی‌ دادند.
در حقیقت، معلوم نیست سران کشور‌های اسلامی دقیقاً کجا هستند؟! نکته جالب اینکه، اسرائیل فقط ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و چندصد میلیون نفر جمعیت کشور‌های اسلامی اطراف آن است، پس باید همه جوامع اسلامی یک صدا و منسجم در حمایت از مردم مظلوم غزه به پا خیزند در حالی که رزمندگان فلسطینی و مقاومت، منتظر جنگ زمینی هستند تا آنجا را به قتلگاه و خیبر دیگری برای سران اسرائیل تبدیل نمایند.
در قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم‌ الله ۱۳ آبان ۱۴۰۲، بر این نکته تاکید گردید که کشورهای اسلامی و دولت‌ های مستقل نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌ های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به اسرائیل اقدام کرده و وظیفه انسانی خود را به جا آورند.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌ کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران‌ و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌ افکنی در جان اشغالگران گره‌ خورده و سلاح‌ های ما بی‌ تاب و جمجمه ‎های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌ های شما خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.