سرپرست معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد؛

برای اجرای سند آمایش آذربایجان شرقی هماهنگی لازم است

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای برنامه‌ های سند آمایش استان در دستگاه‌ های اجرایی استانی هماهنگی مناسبی ایجاد شده اما در خصوص دستگاه های اجرایی ملی لازم است هماهنگی‌های بیشتری صورت گیرد.
“کریم عابدینی” در گفتگو با خبرنگاران افزود: مطالعات برنامه آمایش استان در قالب ۱۵ جلد گزارش تفصیلی شامل مجموعه اطلاعات وضع موجود استان در بخش های طبیعی، اقتصاد کلان و بخش های اقتصادی، اجتماعی، سکونتگاه، حمل و نقل و زیرساخت، نهادی و عرصه‌ های فعالیت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این سند، سازمان فضایی موجود استان را در محورهای مختلف شامل محیطی، صنعت، کشاورزی، نهادی، حمل و نقل، سکونتگاه، گردشگری، اجتماعی، فناوری و غیره شکل داده است.
عابدینی اضافه کرد: در مطالعات سند آمایش استان وضعیت عوامل تولید و عرصه های مطالعاتی از منظر عدم تعادل، تعارض و توازن‌ ها در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته و با تحلیل روندهای شکل دهنده وضع موجود، نتایج آتی حاصل از آن در قالب جداول swot فضایی استان و شهرستان ها در سطوح مختلف ارائه شده است.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پس از تصویب سند آمایش استان در اسفند سال ۱۳۹۹ این سند در دو مرحله به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد.
وی اعلام کرد: افق سند مطالعات آمایش استان ۱۴۲۰ بوده و مغایرتی با سند آمایش ملّی ندارد لذا به نظر می رسد برای هماهنگی بیشتر با استان های همجوار نیاز است، سند آمایش منطقه ای که منطقه ۲ را در بر می گیرد با مشارکت استانهای شمال غرب تدوین گردد.
عابدینی در پایان متذکر شد: برای اجرای برنامه‌ های سند آمایش استان در دستگاه‌ های اجرایی استانی هماهنگی مناسبی ایجاد شده اما در خصوص دستگاه های اجرایی ملی لازم است هماهنگی‌های بیشتری صورت گیرد تا در آینده مشکلات ناشی از عدم انطباق جانمایی و مکان‌یابی ها با سند آمایش پیش نیاید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.