نائب رئیس اول اتحادیه طلا، جواهر و نقره تبریز در گفتگو با "عصرآزادی" تاکید کرد؛

تبریز مبتکر طرحهای نوین طلایی است

سفید وطنی: تحریم ها موجب بومی سازی ماشین آلات طلا شد
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی/ شهرام صادق زاده: برگزاری موفقیت آمیز هفدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و ماشین آلات وابسته موسوم به اکسپو گلد ۲۰۲۳ Expo Gold Tabriz به همراه اولین همایش ملی مصنوعات طلا، برگ زرین دیگری را برای شهر اولین ها رقم زد تا همچنان پیشراولی منطقه آذربایجان همچون ادوار تاریخ کهن این دیار به مدد هنرمندان صنف طلا و جواهر حفظ گردد.
نائب رئیس اول اتحادیه طلا، جواهر و نقره تبریز در گفتگو با “عصرآزادی” پیشینه طلا را دارای دو هزار و ۵۰۰ سال قدمت دانست و گفت: این هنر – صنعت پرافتخار متعلق به منطقه آذربایجان است به طوری که پس از دوران صفویه، اتحادیه ها ابتدا در تهران و سپس در تبریز تشکیل گردیده و کارها رونق گرفت.
“عبدالحسین سفید وطنی” امکانات و تجهیزات تولید طلا و جواهر در شهر اولین ها را ستود و افزود: در شهر تبریز صنعتگران مبتکر و خلاقی وجود دارند که اگر باب صادرات گشایش یابد به طور حتم می توان در مدت زمان کوتاه حتی از کشور تورکیه هم سبقت گرفت.
وی اضافه کرد: تلاش های ناجوانمردانه دشمنان که البته ناکارآمد بود به سکوی پیشرفت داخل کشور تبدیل شد و به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها، ماشین آلات طلا بومی سازی شده و در حال تولید توسط آنها هستیم و روزی می رسد که مصنوعات طلا و جواهر را صادر هم خواهیم کرد.
سفید وطنی درباره تنوع محصولات طلا و جواهر در تبریز به سرویس ریخته و پرس انواع تولیدات دیگر اعم از نگین دار، نقره جات و غیره پرداخت و یادآور شد: تبریز در نقره سازی در حد جهانی قرار دارد و ضروری است تا برای تولیدات نقره نیز برنامه ریزی های مُدونی صورت گیرد.
وی، تعداد اعضای اتحادیه طلا، نقره و جواهر را حدود دو هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد اعضا حدود ۷۵۰ کارگاه تولیدی را در بر می گیرد و علاوه بر آن، حدود ۵۰۰ ویترین فروشگاهی و ۳۰ فروشگاه بُنکداری، مخراج کاری و واحدهای فروش و توزیع دیگر نیز در گستره این صنف به فعالیت می پردازند.
سفید وطنی در مورد تاثیر اکسپو گلد ۲۰۲۳ تبریز بر حوزه صادرات مصنوعات طلا و جواهرات هم اظهار کرد: خوشبختانه هفدهمین دوره نمایشگاه طلا و جواهر تبریز در کنار اولین همایش ملی مصنوعات طلا که در دانشگاه تبریز برگزار شد پیوند دانشگاه و صنعت طلا و جواهر را مستحکم تر کرد.
وی با ذکر این نکته که اکسپو گلد ۲۰۲۳ تبریز در بهترین کیفیت و با حضور برندهای معروف از آذربایجان شرقی و تورکیه، عمان، اربیل، سلیمانیه و غیره در سطح بین المللی برپا گردید افزود: در نشستی که با معاون صنایع عمومی وزارت صمت داشتیم در خصوص صادرات طلا مباحثی مطرح گردید و از سوی ایشان قول هایی مبنی بر تسهیل صادرات مصنوعات طلا و جواهر صورت گرفت.
تولیدکننده و فعال حوزه طلا و جواهر منطقه آذربایجان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تخصصی برای اولین بار توسط اتحادیه طلا، جواهر و نقره تبریز برگزار گردید که به بهترین شکل ممکن و با تلاش شبانه روزی هیئت مدیره این تشکل صنفی در سطح جهانی عملیاتی شد و استانهای شمال غرب ایران در یک همکاری نزدیک، به نقش آفرینی طلایی پرداختند.
سفید وطنی در خصوص هجدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره، ماشین آلات و صنایع وابسته تبریز که سال آینده برگزار خواهد شد نیز متذکر شد: با تجربیاتی که از این دوره به دست آوردیم سعی می کنیم با همت اتحادیه، از کشورهایی نظیر قطر، امارات، عراق، بحرین و سایر کشورهای پیشرو در صنعت طلای حوزه خلیج فارس دعوت نماییم تا نمایشگاهی پربارتر از دوره هفدهم برگزار گردد.
نائب رئیس اول اتحادیه طلا، جواهر و نقره تبریز در پایان اظهارات خود با ابراز امیدواری از تغییر شرایط بین المللی جهت صادرات گسترده مصنوعات طلا و جواهر تا موعد مقرر نمایشگاه طلا و جواهر ۱۴۰۳ تبریز یادآور شد: امیدواریم تا آن زمان خبرهای خوشی را به فعالان حوزه هنر – صنعت طلا اعلام کرده و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال، رونق تولید را عملیاتی نماییم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.