رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت های سر ریز تراکتورسازی برای کمک به سایر صنایع کشور

مهدی ضیغمی: مشکلات حاشیه ای تراکتورسازی برای رونق بخشی به بازارهای داخلی و خارجی حل می شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز گفت: تراکتورسازی نماد ملی برای کشور محسوب می شود که باید از ظرفیتهای سر ریز آن در جهت الهام بخشی و توسعه سایر صنایع کشور استفاده شود.

“مهدی ضیغمی” افزود: تراکتورسازی از مجموعه های فاخر و باعث افتخار کل صنعت کشور می باشد که با مدیریت چند ساله اخیری که در آن اتفاق افتاده توانسته از بحث نیاز داخل و تنوع بخشی برای تامین سلیقه های مختلف مصرف کنندگان داخلی خود فراتر رفته و وارد بازارهای صادراتی شود و ارز آوری خوبی را هم برای کشور داشته است.
وی اضافه کرد: تراکتورسازی قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از ۵ یا حتی ۳ شرکت بزرگ جهان وارد بازارهای متعدد صادراتی شود که برای این منظور باید بسته صادراتی برای آن تعریف کنیم تا کل زنجیره صادراتی کشور به این نماد صادراتی ایران دست به دست هم دهند تا به تمام شایستگی های نهفته در این نماد ملی دست یابیم.
ضیغمی از ابزارهای سازمان مطبوعش در این زمینه به رایزانان بازرگانی اشاره و تاکید کرد: مشوق های صادراتی که می توان به این مجموعه داد و همچنین مراکز تجاری می تواند زمینه را برای برنامه ریزی های لازم جهت توسعه بازارهای جهانی این مجموعه فراهم آورند.
رئیس سازمان توسعه تجارت بازارهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا را بِکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی دانست و در عین حال یادآور شد بازارهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به لحاظ مسائل تحریم باید به صورت حاشیه ای و برنامه ریزی شده در آنها ورود کرد.
وی عملکرد حوزه صادرات تراکتورسازی را ستودنی اعلام کرد و گفت: به لحاظ صادرات تراکتورسازی اعداد و ارقام خوبی را در کارنامه خود در مقایسه با سالیان گذشته دارد اما به نسبت ظرفیت و پتانسیل های نهفته در آن رقم بسیاری کمی به نظر می رسد که با برنامه ریزی های لازم در وزارت صمت، مشکلات این شرکت باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و یک ماه آینده حتما شاهد حل و فصل تمام این مشکلات خواهیم بود تا این شرکت دیگر درگیر مشکلات کوچک نبوده و تمام توان و تمرکز خود را روی بازارهای صادراتی و بحث تنوع بخشی در بازرارهای داخلی و ایجاد کلاسهایی جدیدی که در دست برنامه ریزی دارند متمرکز کند تا بتوانند تمام نیازهای که در بازارهای جهانی وجود دارد تامین نماید.

ضیغمی در پایان با ذکر این نکته که در سطح کشور مشکلات صنعتی و خیل عظیمی از شرکت هایی وجود دارد که همزمان و حتی زودتر از تراکتورسازی وارد بازار کار و تولید و صادرات شده اند ولی در مشکلات متعدد درگیر هستند خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های سریز دانش فنی و حتی از خودباوری و توانمندی در ساخت داخل تراکتورسازی که چندین سال متمادی صادرکننده برتر و ممتاز کشور لقب می گیرد حوزه صنعت و تولید کشور به عنوان الهام بخش و کمک دهنده سایر صنایع استفاده کند تا شاهد آن باشیم که این صنایع نیز به کمک تراکتورسازی به عنوان یک نماد ملی و صادراتی برای کشور تبدیل شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.