معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

تأمین کالای استان در وضعیت خوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت خوب استان در تأمین کالا گفت: وقتی ما دولت را تحویل گرفتیم، اعلام کردند که ۳۰ روز کشتار مرغ در استان نخواهیم داشت و درعین‌حال بازار مرغ را باید حفظ می‌کردیم.

عصرآزادیمحمد کلامی امروز در دیدار مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با استاندار افزود: آن موقع به‌اندازه یک هفته ذخیره آرد داشتیم، اما در سایه اقدامات انجام شده اکنون تا پایان فصل برداشت سال زراعی ذخیره داریم.

وی یادآوری کرد: تولید مرغ استان از ۲/۱ میلیون قطعه در ماه در ابتدای دولت سیزدهم به بیش از چهار میلیون قطعه رسیده، درحالی‌که نیاز ما ۳/۴ میلیون قطعه است.

وی با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک استان در وضعیت خوبی دارد، ادامه داد: در بحث نظارت نیز بدنه اصلی بسیج اصناف است و از آمادگی بسیج دانشجویی در این زمینه نیز استقبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال طراحی اپلیکیشن هستیم که همه مردم بتوانند بر نانوایی محل زندگی خود نظارت و تخلفات را گزارش کنند.
وی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر دولت در حوزه اقتصاد و صنعت استان گفت: در ۲ سال گذشته، شهرک صنعتی سلیمی  شماره دو را ایجاد کردیم و طرح توسعه شهرک بعثت را تمام کردیم.

کلامی با اشاره به این که  شهرک پایین‌دست معدن مس سونگون نیز در زمینی به وسعت ۱۹۰ هکتار در حال انجام است؛گفت: عملیات اجرایی معدن نفلین سینیت نیز توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست و از بابت تأمین مالی آن نیز مشکلی نداشته و در سایه طرح‌های اجرا شده، ارزش‌افزوده بخش معدن استان از ۲ به ۱۱ درصد افزایش‌یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی اضافه کرد: معدن مس سونگون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان  طرح توسعه مصوب دارد و به‌تازگی ۳۰۰ معدن خلع‌ید شده  استان نیز به مزایده گذاشته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.