آنچه در سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به ارس گذشت؛

گام بزرگ ارس در بهره برداری از واحدهای اشتغال زا

دستگاه پست سیار، صنایع غذایی و بسته بندی خشکبار از جمله واحدهای جدیدالاحداث هستند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: در سفر حجت‌ الله عبدالملکی، مشاور رئیس‌ جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور چندین طرح اقتصادی و عمرانی به بهره برداری رسید.
در این سفر مجید کیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان منطقه، وی را همراهی کردند.

◾️بهره برداری از دستگاه پست سیار و خط ۱۳۲ کیلوولت به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال

خط ۱۳۲ کیلوولت دو مداره و دستگاه پست سیار سایت صنایع سنگین به طول ۸ کیلومتر و ۳۶ اصله دکل با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به بهره برداری رسید که برای انجام آن ۷۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس هزینه شده است.‌
دستگاه پست سیار ۱۳۲/۲۰ کیلوولت به قدرت ۳۰ مگاولت آمپر نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسیده که وظیفه انتقال برق از پست ۴۰۰ کیلوولت گلفرج به سایت صنایع سنگین را برعهده دارد.
با بهره‌برداری از این ۲ پروژه مکمل یکدیگر به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال، برق مورد نیاز بسیاری از واحدهای صنعتی تامین می‌شود و گام بزرگی در تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه تولید و صادرات ارس است.

◾️افتتاح واحد تولیدی برادران نظری ارس با سرمایه گذاری ۱۸۷۰ میلیارد ریال

واحد تولیدی صنایع غذایی برادران نظری ارس با سرمایه‌ گذاری ۱۸۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغال زایی مستقیم برای ۹۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۱۱ هزار تن انواع کیک و شیرینی آردی در منطقه آزاد ارس نیز با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور مورد افتتاح قرار گرفت.
واحد تولیدی برادران نظری ارس در کمتر از یکسال با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس راه‌اندازی شده و از جمله واحدهای صادرات‌ محور است که تولیدات خود را به کشورهای عراق، روسیه، امارات، سوریه، قزاقستان و غیره صادر خواهد کرد.

◾️بهره برداری از واحد صادراتی بسته بندی خشکبار با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی

شرکت شینا تیرداد ارس نیز از جمله پروژه هایی بود که در سفر با حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس‌ جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و در حضور مجید کیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین افتتاح گردید.
شرکت شینا تیرداد ارس در حوزه بسته‌ بندی خشکبار با سرمایه‌ گذاری ۱۰۹۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مربع احداث و با اشتغال زایی مستقیم برای ۱۲ نفر و ظرفیت سالانه ۷۰۰۰ تن آغاز به فعالیت کرد.‌
این واحد تولیدی جزو شرکت‌های صادرات‌ محور منطقه آزاد ارس بوده و محصولات خود را به کشورهای حوزه اوراسیا صادر خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.