با هدف توسعه محصولات جدید با تکنولوژی بالا و دسترسی به دانش فنی روز صورت گرفت؛

امضای توافقنامه مشترک بین تراکتورسازی و وزارت جهاد کشاورزی

 عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی با موسسه تحقیقاتی و فنی – مهندسی وزارت جهاد کشاورزی به امضاء رسید.

مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز گفت: این تفاهم نامه در جهت بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیتهای علمی و تحقیقاتی، فی مابین شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی ایران و موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهاد کشاورزی امضاء گردید.
“علی مفید” ادامه داد: مفاد این تفاهم نامه شامل همکاری مشاوره ای، علمی و پژوهشی مبتنی بر نیازهای علمی و فنی شرکت ادوات کشاورزی با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موسسه و با هدف توسعه محصولات جدید با تکنولوژی بالا و دسترسی به دانش فنی روز می شود.
وی به بیش از ۸ مورد اهداف تعیین شده برای این تفاهنامه اشاره کرد و افزود: پروژه های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه ادوات کشاورزی، همکاری مشترک برای دسترسی به دانش فنی و فناوری روز، همکاری متقابل برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و سایر امکانات، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی بر حسب نیاز، برگزاری نشست های علمی مشترک، انتقال تجربیات و نیازهای مشترک و تبادل افکار و اطلاعات، همکاری در زمینه های فنی و مهندسی کشاورزی در جهت رفع مشکلات در زمینه تولید و توسعه، اصلاح محصول، اجراء در پهنه کشاورزی، مهندسی معکوس و غیره، ارزیابی کارآیی و عملکرد محصولات تولیدی در عرصه کشاورزی، همکاری و ایجاد دهکده فناوری مشترک با محوریت ماشین ها و تجهیزات کشاورزی و غیره از اهم اهداف این تفاهمنامه می باشد.
به گفته مفید، به کمک این تفاهم نامه می توان گامی اساسی در جهت توسعه توانمندی های شرکت ادوات کشاورزی و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت مکانیزاسیون کشور برداشته که منجر به بهبود بهره وری در بخش کشاورزی و بهره مندی کشاورزان از فناوری ها و تجهیزات روز شده و زمینه را برای توسعه صادرات محصولات شرکت بیش از پیش فراهم خواهد گردید.
رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم امضای این تفاهمنامه از تلاش های خلاقانه تراکتورسازی و تفکری که برای توسعه، مباحث تحقیقاتی و علمی حاکم بر این مجموعه صنعتی و برند ملی قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود این روند همچنان و تا سالیان متمادی ادامه داشته باشد.
“حسین دهقانی سانیج” از آمادگی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی با توجه به وجود امکانات و توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری در این مجموعه جهت اجرای تفاهم نامه مذکور خبر داد.
گفتنی است این تفاهم نامه به امضای مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز و رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندس وزارت جهاد کشاورزی رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.