با برگزاری همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت های کسب سود در تبریز برای مردم تبیین شد؛

آینده روشن با سرمایه گذاری امن

تحلیل گر ارشد بازارهای مالی کشور: با تمرکز بر روی بازار مالی ارزش پس اندازهای خرد مردم حفظ می شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی/ شهرام صادق زاده: همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت های کسب سود به همت مرکز سرمایه گذاری آنلاین کشور موسوم به “آی بی شاپ” ibshop با هدف ارتقای سطح دانش مالی و سرمایه گذاری شهروندان ساکن استان آذربایجان شرقی و با ارائه بسته های آموزشی جهت آشنایی شرکت کنندگان این مراسم و با شعار “گونش چیخمامیش، سود جیبینده دی” در تبریز برگزار شد.
در این همایش علاوه بر شهبُد صیقلانی کارشناس حوزه اقتصادی تامین سرمایه نمدن و پیمان باغچه سرا مدیرعامل آی بی شاپ، مهدی امینی مدیرعامل خانه صمت آذربایجان شرقی، اصغر نجفی مدیر تالار بورس منطقه ای تبریز، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز، آرش نگاهبان معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و کارشناسان و علاقه مندان بازار سرمایه استان حضور داشتند.

◾️متغیرهای اقتصادی می تواند در خصوص سرمایه گذاری کمک حال مردم باشد

تحلیل گر ارشد بازارهای مالی ایران با تشریح شرایط اقتصادی کشور با تاکید بر عوامل کلان گفت: حقیقت این است که دارایی های مردم با تورم فعلی کاسته می شود و تنها با سرمایه گذاری می توان آن را به ثبات رساند.
“شهبد صیقلانی” با اشاره به اینکه مردم باید بدانند چگونه سرمایه خود را در وضعیت اقتصادی فعلی حفظ نماید افزود: متغیرهای اقتصادی می تواند در خصوص سرمایه گذاری کمک حال مردم باشد لذا فقط بازار سهام مدنظر نیست و حضور در بازارهای مالی از طریق صندوق های طلا، اوراق، مختلط و غیره وجود دارد.
صیقلانی با ذکر این نکته که برای شناخت سیکل های اقتصادی باید به میزان رشد متغیر تولید ناخالص داخلی و رشد آن تسلط داشته باشیم اضافه کرد: رشد اقتصادی ایران از سال ۸۶ تاکنون فراز و نشیب های زیادی داشته و اگر این نرخ به حوالی صفر برسد احتمالاً کشور با رکود خاصی مواجه بوده است که به طور حتم برای مردم ناگوار بوده است اما رشد ۴ الی ۵ درصدی برای اقتصاد ایران رشد نسبتاً مناسبی است.
کارشناس حوزه اقتصادی تامین سرمایه تمدن تاکید کرد: نقدینگی متغیر بعدی است، زمانی که رشد آن بالاست بازارهای مالی با تورم مواجه می گردد، تورم هم یک متغیر دیگر است که همگان با آن آشنا هستند و قیمت بازارهای مالی با رشد این متغیر، افزایش می یابد لذا باید سرمایه گذار مبتدی با استناد به اخبار و رصد شبکه های اجتماعی، این متغیرها را مدنظر قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر در ایران برای پس انداز خُرد سرمایه گذاری صورت نگیرد با زیان های احتمالی روبرو خواهد شد لذا با تمرکز بر روی بازار مالی حداقل، ارزش پس اندازها حفظ می شود.
صیقلانی یادآور شد: بحث نرخ ارز هم مهمترین متغیر بازارهای مالی است که پیگیری این نرخ در روند سرمایه گذاری مهم تلقی می شود و به یک نحو ممکن، تقریباً علامت های متغیرها باید از سوی سرمایه گذاران پیگیری شود.
وی اظهار کرد: در تامین سرمایه تمدن، ریسک صندوق های طلا، اوراق قرضی دولتی و سهام و یا مختلطی از آنها، قابل قبول و نزدیک به ثبات است لذا امسال میزان این صندوق ها مثبت و سودآور بوده است بنابراین شهروندان با تخصیص سرمایه گذاری پس انداز خود در این صندوق ها از ریسک ضرر و زیان بازارهای تک بُعدی در اَمان خواهد ماند زیرا تمرکز بر روی چند صندوق به صورت ترکیبی بسیار بهتر و آینده روشنی خواهد داشت.

◾️تاثیر سرمایه گذاری مردم در پروژه های عمرانی و اقتصادی تبریز بی بدیل است

رئیس شورای شهر تبریز نیز در این همایش با اشاره به اینکه در آینده نزدیک قرار است سرمایه گذاران داخلی و خارجی به تبریز بیایند گفت: در پروژه متروی تبریز اوراق سرمایه فروخته شد تا از شرکت های تامین سرمایه بهره مند گردیم که ۵۰ درصد سود آن را دولت پرداخت می کند و از این طریق پروژه های عظیم شهری را پیش می بریم.
“شهرام دبیری” افزود: این نوع سرمایه گذاری باعث سود و رشد در تامین امنیت سرمایه گذاران می گردد لذا امسال بودجه شهرداری را ۲۰ هزار میلیارد تومان بستیم که با روال فعلی احتمال دارد که تا پایان سال به تحقق کامل برسد.
وی، با ذکر این نکته که احداث یک خط مترو هزینه بسیار هنگفتی دارد اضافه کرد: با هزینه کل بودجه شهری، امکان احداث فقط ۸ کیلومتر از مسیر مترو وجود دارد که اگر مشارکت و سرمایه گذاری مردم نباشد نمی توان ان به عمران و آبادی شهر پرداخت.
دبیری یادآور شد: برای همین منظور، شهروندان را ترغیب می کنیم تا تاثیر سرمایه گذاری شان در فعالیت های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی تبریز افزایش یافته و میزان مشارکت آنها را در انواع سرمایه گذاری های امن افزایش دهیم که همانا، بودجه شهرداری به صورت عادلانه توزیع شده و تمام شهر به طور یکنواخت به توسعه و آبادی برسند.

◾️صندوق های سرمایه گذاری، ابزاری برای تجمیع منابع خُرد افراد و شرکتهاست

مدیرعامل مرکز سرمایه گذاری آنلاین ایران موسوم به آی بی شاپ هم در پایان این همایش گفت: با مشارکت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعضای آی بی شاپ، سرمایه ای در حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد تا مردم از فرصت سرمایه گذاری استفاده کرده و به سود امن دست یابند.
“پیمان باغچه سرا” افزود: امروزه، ریسک و بازده به عنوان دغدغه های مردم در بازار سرمایه مطرح است و اعضای این مجموعه قصد سرمایه گذاری بدون ریسک را دارند که این آی بی شاپ راهنمای آنهاست.
وی با بیان اینکه تنها ۷ سال از تاسیس آی بی شاپ سپری می شود اضافه کرد: دارایی ناخالص آی بی شاپ بیش از ۸٠ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۱٠ خدمت مالی و سرمایه گذاری، ۱۸ شعبه سوپر مارکت مالی در سراسر کشور و ۷ صندوق سرمایه گذاری با میزان ریسک پذیری متفاوت از دیگر خدمات مرکز سرمایه گذاری آنلاین آی بی شاپ به شمار می رود.
باغچه سرا تاکید کرد: صندوق های سرمایه گذاری، ابزاری برای تجمیع منابع خُرد افراد و شرکتهاست که صرف ساخت پروژه های کلان می شود و با سود بیشتر بر روی پروژه ها تاثیر مثبت دارند و حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان جمع آوری شده است.
شایان ذکر است موسسه آی بی شاپ ibshop به عنوان بزرگترین مرکز سرمایه گذاری آنلاین کشور، برای اولین بار پس از افتتاح سوپرمارکت مالی خود در سالن پتروشیمی تبریز اقدام به برگزاری همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت های کسب سود کرد که با استقبال قابل توجه شهروندان، متقاضیان و علاقه مندان حوزه سرمایه گذاری در بازارهای مالی جهت کسب سود بهتر قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.